Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari se zeleným mozkem: hybridní 599 GTB má sto koní navíc

  11:00aktualizováno  11:00
Automobilka, jejímž modelům nejvíc sluší rudý lak, představila v Ženevě hybridní koncept HY-KERS. Sériového hybridního ferrari se ještě chvíli nedočkáme, nový koncept ale jasně ukazuje, jak budou po technické stránce vypadat budoucí modely z Maranella. Můžou být třeba zelené.

Ferrari 599 GTB HY-KERS | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hybridní koncept Ferrari využívá poznatků získaných při vývoji systému KERS pro tým Formule 1. Konstrukčně i funkčně se ale řešení celkem výrazně liší. Čtěte: Auta na setrvačník nejsou jen pro děti. Používat je budou i ve formuli 1

O hybridních plánech Ferrari se hovoří již delší dobu a v souvislosti s nimi se také velmi spekulovalo o tom, jaké uspořádání pohonu automobilka použije. Ferrari totiž vyvíjí systém pohonu všech kol s názvem Insertable a čekalo se, že hybridní model bude zároveň první čtyřkolkou této značky. Více se dozvíte v článku o budoucnosti Ferrari z pohledu techniky

Nakonec ale minimálně ženevský koncept nechává pohon všech kol ležet ladem. Uspořádání je nakonec vcelku neobvyklé. Jeden elektromotor je přímo součástí přepracované dvouspojkové převodovky a je spojen s hřídelí, na které se nachází liché převody. Druhý elektromotor na zadní nápravě pak má za úkol pouze sbírat elektrickou energii při brzdění a v rámci systému EBB (electronic brake balance) napomáhá lepšímu vyvážení brzd. Hybridní systém také spolupracuje se stabilizačním systémem. Namísto omezování výkonu motoru se jednoduše přebytečná energie přemění na elektřinu.

Ferrari 599 GTB HY-KERS

Převodovka má původ v modelu 458 Italia a elektromotor přidává autu 100 koní výkonu. Lithium-iontové baterie pojmou 3 kWh energie a jsou umístěny na spodku podvozku. Tím pomáhají ke snížení těžiště vozidla. Ovládací elektronika našla své místo pod podlahou kufru, takže hybridní konstrukce nijak nezasahuje do uspořádání interiéru vozidla. Hybridní systém váží celkem necelých 80 kilogramů a Ferrari plánuje, že toto zvýšení hmotnosti bude u sériových vozů kompenzovat použitím lehčích materiálů a také celkovým zmenšením nových vozů.

I přes zvýšení hmotnosti akceleruje studie HY-KERS z nuly na 200 km/h o čtyři desetiny rychleji než sériové 599 GTB. Trvá mu to tedy pouze 7,5 sekundy.

Ferrari tvrdí, že jeho hybridní systém není primárně ekologický, snížení spotřeby je jen jakýsi průvodní jev jeho instalace. Hybridní ústrojí je nastaveno tak, aby podávalo co nejlepší výkony a automobilka tvrdí, že je v dnešní době jednou z mála cest, jak právě tyto výkony nadále vylepšovat.

I přes své sportovní naladění může ústrojí fungovat i v plně elektrickém režimu, takže při městských rychlostech může jet HY-KERS pár kilometrů zcela bez emisí.

Podle všeho je HY-KERS opravdu pouze koncept, který má ukázat cestu, jakou se Ferrari do budoucna vydá. Sériového provedení hybridní 599 GTB se prozatím nedočkáme. Hybridní automobily s koníkem ve znaku se začnou objevovat až se zcela novou generací vozů.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Autor:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.