Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nejdražší Ferrari Testarossa bez střechy má unikátní spojku

aktualizováno 
Testarossa je jedno z nejslavnějších ferrari všech dob. Stříbrný kousek bez střechy je nejdražším exemplářem modelu, který patří k automobilovým legendám osmdesátých let. Začátkem letošního února se testarossa bývalého šéfa Fiatu Gianni Agnelliho vydražila v přepočtu za necelých 33 milionů korun.

Testarossu pojmenovanou po typicky červeně lakovaných hlavách válců (testa znamená italsky hlava, rossa = červený) představili ve slavném nočním klubu Lido na Champs Elysees v říjnu 1984. Kromě prezentace před vybraným publikem proběhla ještě oficiální premiéra na autosalonu v Paříži. Nástupce modelu BB (Berlinetta Boxer) bylo první ferrari stavěné pro severoamerický trh hlavně s ohledem na tamní bezpečnostní a emisní předpisy.

Dvorní krejčí maranellských automobilových perel, slovutný Pininfarina, pečlivě ladil design v aerodynamickém tunelu. Boky s charakteristickými lamelami jsou poznávacím znakem Testarossy. Dvanáctiválec se čtyřmi ventily na válec uměl supersport rozjet na třístovku.

Retromobile 2016
Ferrari Testarossa Spider

Ferrari nikdy neplánovalo otevřenou verzi. Boháči toužící po spideru (tak se u Ferrari tradičně říká otevřeným verzím) se tedy obraceli na karosárny, které je stavěly ze standardních kupé. Pár objednávek dostal mimo jiné právě Pininfarina, některé z nich byly pro známého automobilového labužníka, brunejského sultána.

Ale jednu testarossu bez střechy Ferrari přece jen vytvořilo. Unikát vznikl v roce 1986 jako dárek pro Gianniho Agnelliho, který tehdy slavil 20 let u kormidla Fiatu. Podle archivu Ferrari začali se stavbou 27. února 1986 a auto vyjelo z Maranella o čtyři měsíce později, 16. června.

Auto s registračním číslem ZFFTA30B000062897 bylo registrováno v Turíně a dostalo speciální registrační značku TO 00000G. Podle servisní knihy vedené na firmu I.F.I Spa (finanční společnost vlastněná Agnellim) platila záruka od 13. června 1986.

Barva laku má ve vzorníku označení „Argento 101/C“ a modré proužky jsou „Blu 3282“, odstín koberců má kód „Blu 168“.

Správné ferrari by mělo být rudě červené, ale volba stříbrné metalízy pro unikátní kousek nebyla náhodná. Stříbro má totiž v periodické tabulce znak Ag a stejné jsou i Agnelliho iniciály.

Fotogalerie

Velmi zajímavá je také robotizovaná spojka. Auto má normální převodovku a tři pedály. Ten spojkový je však doplněný automatizovaným systémem ovládaným tlačítky na přístrojové desce. Systém od společnosti Valeo umožňuje řadit normálně, ale také bez ovládání spojky levou nohou. Na pokyn tlačítka spojka sepne a je možné řadit. Tuto vychytávku namontovali do vozu speciálně kvůli Agnellimu, který měl kvůli závažné autonehodě z mládí potíže s levou nohou. Stejný mechanismus namontovali technici Ferrari také do supersportu F40, který dostal Agnelli o tři roky později. Elektricky je ovládaná také střecha, která se skládá pod kryt lakovaný v barvě karoserie.

V Agnelliho garáži byl stříbrný unikát pět let. Jedna z největších osobností italského poválečného průmyslu auto prodala 29. listopadu 1991 svému příteli, jehož děti nyní auto daly do aukce s 23 tisíci najetých kilometrů. Od minulého týdne má Ferrari Testarossa Spider nového majitele. V pařížské aukci síně Artcurial ho koupil evropský sběratel.





Nejčtenější

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Další z rubriky

Studebaker Avanti
Avanti je krásné mizerné auto, kterým skončil Studebaker

Jsou tvary, které poznáte poslepu. Po ženském těle je to třeba lahev od coca-coly, jejímž autorem je Raymond Loewy. Z jeho hlavy je taky toto krásné auto s...  celý článek

Fiat 500
Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.