Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nejdražší Ferrari Testarossa bez střechy má unikátní spojku

aktualizováno 
Testarossa je jedno z nejslavnějších ferrari všech dob. Stříbrný kousek bez střechy je nejdražším exemplářem modelu, který patří k automobilovým legendám osmdesátých let. Začátkem letošního února se testarossa bývalého šéfa Fiatu Gianni Agnelliho vydražila v přepočtu za necelých 33 milionů korun.

Testarossu pojmenovanou po typicky červeně lakovaných hlavách válců (testa znamená italsky hlava, rossa = červený) představili ve slavném nočním klubu Lido na Champs Elysees v říjnu 1984. Kromě prezentace před vybraným publikem proběhla ještě oficiální premiéra na autosalonu v Paříži. Nástupce modelu BB (Berlinetta Boxer) bylo první ferrari stavěné pro severoamerický trh hlavně s ohledem na tamní bezpečnostní a emisní předpisy.

Dvorní krejčí maranellských automobilových perel, slovutný Pininfarina, pečlivě ladil design v aerodynamickém tunelu. Boky s charakteristickými lamelami jsou poznávacím znakem Testarossy. Dvanáctiválec se čtyřmi ventily na válec uměl supersport rozjet na třístovku.

Retromobile 2016
Ferrari Testarossa Spider

Ferrari nikdy neplánovalo otevřenou verzi. Boháči toužící po spideru (tak se u Ferrari tradičně říká otevřeným verzím) se tedy obraceli na karosárny, které je stavěly ze standardních kupé. Pár objednávek dostal mimo jiné právě Pininfarina, některé z nich byly pro známého automobilového labužníka, brunejského sultána.

Ale jednu testarossu bez střechy Ferrari přece jen vytvořilo. Unikát vznikl v roce 1986 jako dárek pro Gianniho Agnelliho, který tehdy slavil 20 let u kormidla Fiatu. Podle archivu Ferrari začali se stavbou 27. února 1986 a auto vyjelo z Maranella o čtyři měsíce později, 16. června.

Auto s registračním číslem ZFFTA30B000062897 bylo registrováno v Turíně a dostalo speciální registrační značku TO 00000G. Podle servisní knihy vedené na firmu I.F.I Spa (finanční společnost vlastněná Agnellim) platila záruka od 13. června 1986.

Barva laku má ve vzorníku označení „Argento 101/C“ a modré proužky jsou „Blu 3282“, odstín koberců má kód „Blu 168“.

Správné ferrari by mělo být rudě červené, ale volba stříbrné metalízy pro unikátní kousek nebyla náhodná. Stříbro má totiž v periodické tabulce znak Ag a stejné jsou i Agnelliho iniciály.

Fotogalerie

Velmi zajímavá je také robotizovaná spojka. Auto má normální převodovku a tři pedály. Ten spojkový je však doplněný automatizovaným systémem ovládaným tlačítky na přístrojové desce. Systém od společnosti Valeo umožňuje řadit normálně, ale také bez ovládání spojky levou nohou. Na pokyn tlačítka spojka sepne a je možné řadit. Tuto vychytávku namontovali do vozu speciálně kvůli Agnellimu, který měl kvůli závažné autonehodě z mládí potíže s levou nohou. Stejný mechanismus namontovali technici Ferrari také do supersportu F40, který dostal Agnelli o tři roky později. Elektricky je ovládaná také střecha, která se skládá pod kryt lakovaný v barvě karoserie.

V Agnelliho garáži byl stříbrný unikát pět let. Jedna z největších osobností italského poválečného průmyslu auto prodala 29. listopadu 1991 svému příteli, jehož děti nyní auto daly do aukce s 23 tisíci najetých kilometrů. Od minulého týdne má Ferrari Testarossa Spider nového majitele. V pařížské aukci síně Artcurial ho koupil evropský sběratel.



Témata: Ferrari, Fiat


Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Prototyp prezidentského speciálu pro ruského prezidenta - projekt Cortege
OBRAZEM: Auto vyvíjené speciálně pro Putina bude limuzína za pět milionů

Majestátními proporcemi a obří maskou chladiče připomíná britskou šlechtu - rolls-royce nebo bentleye. Pod maskováním se ovšem skrývá připravovaný speciál pro...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

Speciální vůz Tatra na cestě kolem světa.
Expedice Tatra kolem světa začala před 30 lety. Doplatila na změnu režimu

Expedice Tatra kolem světa přitahovala koncem 80. let velkou pozornost. Výprava, která vyrazila 18. března 1987 z pražského Staroměstského náměstí, se po více...  celý článek

Kolorovaná fotografie ukazuje, že Eliška Junková jezdila se žlutou bugatti.
Prvorepubliková velmoc Bugatti: každý dvacátý kus měl české značky

Meziválečné Československo bylo v přepočtu na obyvatele doslova velmocí francouzské sportovní značky Bugatti. Ze tří tisíc “bugatek”, které se v alsaské...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.