Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari ve žlutém trikotu Tour de France má natáčecí zadní kola

aktualizováno 
Vylepšené dvanáctiválcové Ferrari F12 Berlinetta vzdává hold automobilovému Tour de France, je to ale také nejextrémnější silniční ferrari všech dob. Ferrari F12tdf se totiž neomezilo jen na obléknutí zářivě žlutého trikotu. Vznikne jich jen 799, takže o ně bude rvačka mezi sběrateli.

Označením „tdf“ (Tour de France) vzpomíná na slavný silniční automobilový závod z 50. a 60. let, ve kterém vládly právě ferrari a mezi nimi 250 GT Berlinetta z roku 1956, která vyhrála čtyřikrát v řadě.

Ferrari F12tdf v číslech

  • Motor: atmosferický: V12 65°, 6 262 ccm
  • Max. výkon: 574 kW (780 k) při 8 500 ot./min
  • Max. točivý moment: 705 Nm při 6.750 ot./min
  • Max. otáčky: 8 900 ot./min
  • Délka x šířka x výška (mm). 4 656 x 1 961 x 1 273
  • Suchá hmotnost: 1 415 kg
  • Přední pneumatiky: 275/35 ZR 20”
  • Zadní pneumatiky: 315/35 ZR 20”
  • Max. rychlost: přes 340 km/h
  • Zrychlení: 0-100 km/h 2,9 sec, 0-200 km/h 7,9 sec
  • Průměrná spotřeba: 15,4 l/100 km

Žluté lakování je typické spíš pro konkurenty od Lamborghini, nejnovější kreaci z Maranella ale také sluší. Poslední dobou se totiž značka snaží naučit, že k ferrari patří i jiná barva než rudá.

Dvoumístný silniční supersport posiloval mezi okruhovými speciály. Na karoserii přibyly aerodynamické doplňky, úprav se dočkal zadní spojler a měnil se třeba i sklon zadního okna, je více kolmé. Tdf má oproti obyčejné F12 téměř dvojnásobnou aerodynamickou efektivitu, vyjádřeno čísly: při dvousetkilometrové rychlosti tlačí žluté ferrari k silnici 230 kilogramů generovaných tlakem vzduchu.

Interiér zrevidovali konstruktéři tak, že auto zhublo o víc než metrák (přesně 110 kilogramů). Přibyly také karbonové prvky, pryč je schránka před spolujezdcem a těžkou kůži nahradila lehčí alcantara a látkové čalounění sedadel.

Atmosferický dvanáctiválec pod kapotou přibral 40 koní a 15 newtonmetrů oproti standardní berlinettě. Tdf tak na zadní kola posílá 780 koní a 705 Nm točivého momentu. Za pozornost stojí, že 80 % síly (točivého momentu) je k dispozici už ve 2 500 otáčkách. Ze závodních speciálů okoukali motoráři třeba modifikace konstrukcí variabilního sání a vaček.

Ferrari F12tdf

Dvouspojková převodovka dostala zkrácené převody a řadí rychleji (nahoru o 30, dolů o 40 procent). Všechny ty úpravy vedly ke zrychlení F12: na stovce je tdf za 2,9 sekundy a na dvoustovce za dalších pět sekund.

Zvýšení výkonů a použití širších pneumatik si vyžádalo úpravu brzdového systému, auto tak dostalo karbonkeramickou výstroj od hypersportu LaFerrari. Ze stovky prý tdf umí zastavit na 30,5 metrech.

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Tdf přiváží jako vůbec první ferrari natáčecí kola zadní nápravy (u sporťáků ho má třeba Porsche 911). Zkráceně tomu říkají PCV (Passo Corto Virtuale, tedy virtuálně zkrácený rozvor) a zlepšuje se tak obratnost a stabilita v zatáčkách. Rychlost odezvy na natočení volantu je tak prý srovnatelná se závodním speciálem.

Elektronika řídí natáčení zadních kol v závislosti na různých parametrech, mimo jiné úhlu natočení volantu a rychlosti zatáčení. Hlavním úkolem je kompenzovat přetáčivost zapříčiněnou zvýšením bočního zrychlení, které působí na zadní nápravu.



Témata: Ferrari


Nejčtenější

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.