Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fešácký koncept Ssangyongu má namířeno do výroby

aktualizováno 
Jihokorejský SsangYong se na autosalonu ve Frankfurtu vytáhl s malým SUV, který je přímým konkurentem Škody Yeti. Zajímavě vyhlížející auto má sportovní švih a velmi futuristický interiér jako z pouti. Svítí, až zrak přechází.

Rozhodně zajímavý a nápaditý SsangYong XIV-1 je sice pouhým konceptem, ale velmi blízko sériové produkce. Auto patří do stále rostoucí skupiny malých SUV s délkou do 4,3 metru. Konkurenty tak bude hledat třeba mezi Suzuki SX4, Kiou Soul, Nissanem Juke, ale i populární Škodou Yeti. Autíčko je to nevelké, má rozměry 4,1 x 1,83 x 1,6 metru. Opticky ale vypadá větší.

SsangYong XIV-1

Vzhledově má nejblíž k soulu, s kterým má podobně vysoký ponton karoserie, nižší zasklení a spíš ostřejší hrany. Podobný styl vyznává i mnohem dražší a luxusnější Range Rover Evoque. Předku dominují úzké a vysoko posazené světlomety a mohutný nárazník s velmi malou maskou chladiče. To je zajímavý designérský prvek, kterým se tento koncept značně odlišuje od mnohé konkurence, která naopak sází na obří masky chladiče velikosti žraločí tlamy.

Velmi zajímavě tvarovaná záď má výrazně sklopené zadní okno a především kontrastně provedené páté dveře. Vystavený oranžový koncept je měl v černém lesklém laku a s mohutným typovým označením konceptu. V kontrastu s nimi jsou koncová světla velmi malá. Celkově auto působí sportovním dojmem a jeho částečné mimosilniční určení naznačují mohutné šedivé plasty okolo boků a na spodku zádi.

Vnější vzhled je akceptovatelný i pro sériově vyráběný vůz a do produkční podoby by nemusel ze svého stylu mnoho ztratit. Otázkou je, jestli sériovému modelu zůstanou protisměrně otvírané dveře, ale i ty už dnes najdeme u konkurence v sériové produkci. Výrobně ale bude těžké zajistit pevnost karoserie bez B sloupku. To je pravděpodobně jen řešení pro vystavený koncept.

I základní tvary interiéru vypadají jako připravené pro sériovou výrobu. Ale v detailech je to koncept se vším všudy. Platí to především pro šílené modré podsvícení celé palubní desky včetně jejích obrysů a podobně osvícené výplně dveří. Osvětlení vypadá jak z dílny šíleného tunera. Většina funkcí konceptu se ovládá přes dva displeje na středové konzoli. Ten horní vypadá jako tablet iPad, ale podobnost to může být jen čistě náhodná.

SsangYong XIV-1

Že je SsangYong XIV-1 připravený pro sériovou výrobu naznačují informace o plánovaných agregátech a převodovkách. Auto mají pohánět čtyřválce s objemem 1,6 litru, spalující benzín i naftu. Jejich výkonové parametry ale automobilka ještě neuvádí. Pohon všech kol nebo jen přední nápravy zajistí šestistupňová převodovka. Na výběr bude manuální i automatická. 

Značka SsangYong je i u nás docela dobře známá, minimálně s dřívější produkcí šíleně vyhlížejících SUV Actyon, Kyron a Rodius. Po velkých finančních problémech, kdy SsangYong stál na pokraji krachu, koupila automobilku indická skupina Mahindra. A SsangYong opět začal vyrábět a prodávat auta, tentokrát již v mnohem stravitelnějším designu. Aktuálně je na našem trhu v prodeji poněkud nenápadný ale povedený model Korando.

Zahájení produkce nového modelu zatím značka neohlásila, ale vše nasvědčuje tomu, že se tak stane už příští rok. Je ale možné, že nejdříve představí finální podobu sériového provedení na nějakém dalším autosalonu.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.