Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

  10:30aktualizováno  10:30
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Po hubených letech představila italská značka v Ženevě opravdovou pecku.

Fiat + Miata = Fiata

Když před lety koncern Fiat podepsal dohodu s Mazdou o společné stavbě roadsteru, zavládlo na Apeninském poloostrově nadšení. Čekání bylo dlouhé, ale vyplatilo se. Na vycizelovaném základu nové generace Mazdy MX-5, která do Evropy dorazila loni, postavili Italové aspoň co do vzhledu úplně jiné auto. MX-5 se v některých koncích světa říká „miata“, fiatí novince se tak pro italsko-japonský původ říká Fiata.

Mazda MX-5

Mazda MX-5

Technicistní, drobná mazda má dokonce úplně jiné proporce než Fiat 124 Spider. Japonec je dravý sportovec, Ital zhmotňuje „dolce vitu“, styl a sexappeal. Designérský tým Felixe Kilbertuse (ex-Pininfarina) dal autu proporce klasických roadsterů nebo chcete-li po italsku spiderů. Puristickým dvoumístným roadsterům říkají italské značky spider (někdy spyder).

Fotogalerie

Subtilní ponton s rovnou dlouhou kapotou zakončují vpředu z bočního pohledu velmi zajímavě tvarované partie kolem předních světel. Celek jasně odkazuje na minulost, ale není to retro.

Asi nejparádnějším detailem jsou prolisy na kapotě, nezbytným doplňkem bude zahrádka na víku kufru. Plátěná střecha je samozřejmě ovládaná ručně.

Jméno odkazuje na stejnojmenného, veleslavného předchůdce, který se představil přesně před padesáti lety.

Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider

Mechanika a vlastně kompletní interiér je mazdí (jak nová MX-5 jezdí, čtěte zde), motor ale dodali Italové svůj. Pod kapotou tak švitoří přeplňovaný čtyřválec 1,4 Multiairs výkonem 140 koní. To je nejvýraznější rozdíl oproti mazdě, která sází výhradně na atmosférické motory. Na zadní kola putuje přes šestistupňový manuál (automat není) 240 kroutících newtonmetrů. Základní kola jsou šestnáctipalcová, vyšší verze dostane sedmnáctky. Maximálka je 215 km/h, na stovku to od rozjezdu umí stihnout za 7,5 sekundy.

Česká cena zatím není stanovená, italský ceník startuje na 27 tisících eurech (735 tisíc korun). Je to už druhý kabriolet v nabídce italských bonvivánů. Ti už si mohou spider objednávat, než ho vyrobí a dorazí jim, dostanou zapůjčený Fiat 500c se stahovací střechou. Do Česka má spider dorazit v září.





Nejčtenější

Cadillac Trump Golden Series Limousine
Trump miluje Cadillac. Sám jednoho vymyslel a vyrobili mu ho mafiáni

Nový americký prezident Donald Trump v minulosti proslul jako realitní magnát a hoteliér. Svoje jméno, které si sám cení na tři miliardy dolarů, ovšem nyní...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.