Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

  10:30aktualizováno  10:30
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Po hubených letech představila italská značka v Ženevě opravdovou pecku.

Fiat + Miata = Fiata

Když před lety koncern Fiat podepsal dohodu s Mazdou o společné stavbě roadsteru, zavládlo na Apeninském poloostrově nadšení. Čekání bylo dlouhé, ale vyplatilo se. Na vycizelovaném základu nové generace Mazdy MX-5, která do Evropy dorazila loni, postavili Italové aspoň co do vzhledu úplně jiné auto. MX-5 se v některých koncích světa říká „miata“, fiatí novince se tak pro italsko-japonský původ říká Fiata.

Mazda MX-5

Mazda MX-5

Technicistní, drobná mazda má dokonce úplně jiné proporce než Fiat 124 Spider. Japonec je dravý sportovec, Ital zhmotňuje „dolce vitu“, styl a sexappeal. Designérský tým Felixe Kilbertuse (ex-Pininfarina) dal autu proporce klasických roadsterů nebo chcete-li po italsku spiderů. Puristickým dvoumístným roadsterům říkají italské značky spider (někdy spyder).

Fotogalerie

Subtilní ponton s rovnou dlouhou kapotou zakončují vpředu z bočního pohledu velmi zajímavě tvarované partie kolem předních světel. Celek jasně odkazuje na minulost, ale není to retro.

Asi nejparádnějším detailem jsou prolisy na kapotě, nezbytným doplňkem bude zahrádka na víku kufru. Plátěná střecha je samozřejmě ovládaná ručně.

Jméno odkazuje na stejnojmenného, veleslavného předchůdce, který se představil přesně před padesáti lety.

Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider

Mechanika a vlastně kompletní interiér je mazdí (jak nová MX-5 jezdí, čtěte zde), motor ale dodali Italové svůj. Pod kapotou tak švitoří přeplňovaný čtyřválec 1,4 Multiairs výkonem 140 koní. To je nejvýraznější rozdíl oproti mazdě, která sází výhradně na atmosférické motory. Na zadní kola putuje přes šestistupňový manuál (automat není) 240 kroutících newtonmetrů. Základní kola jsou šestnáctipalcová, vyšší verze dostane sedmnáctky. Maximálka je 215 km/h, na stovku to od rozjezdu umí stihnout za 7,5 sekundy.

Česká cena zatím není stanovená, italský ceník startuje na 27 tisících eurech (735 tisíc korun). Je to už druhý kabriolet v nabídce italských bonvivánů. Ti už si mohou spider objednávat, než ho vyrobí a dorazí jim, dostanou zapůjčený Fiat 500c se stahovací střechou. Do Česka má spider dorazit v září.





Seat Leon III 1,2 TSI
Seat Leon III 1,2 TSI

r.v. 2014, naj. 101 641 km, benzín
249 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.