Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ægea: nový fiat má podivné jméno a turecký původ

  15:59aktualizováno  15:59
Klasická tříprostorová karoserie jasně naznačuje, kam Fiat Ægea míří. Na vývoji nového modelu pracovala turecká automobilka Tofas.

Fiat Aegea | foto: Fiat

Sedany a tříprostorová karoserie s kufrem odděleným od kabiny vizuálně i technicky v Evropě možná tolik nefrčí. Ale Ægea je fiat pro celý svět a v něm právě hrají sedany prim. Na severu je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase kufrem nedostane zloděj tak jednoduše do kabiny.

Fotogalerie

Jménem Ægea vzdává Fiat hold Turecku rozdělenému Egejským mořem, které je pro Fiat strategickým trhem. Právě tam nový model odstartuje v listopadu do prodeje. Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.

Sedan navržený v italském stylistickém centru FCA a vyvinutý ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se bude vyrábět v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století. Továrna se rozprostírá na ploše 934 000 m² a její roční kapacita činí 400 tisíc vozidel. Momentálně chrlí modely Linea, Qubo, Dobló, Fiorino a Doblo Cargo. Značka Tofas je podnik založený v roce 1968 skupinou Fiat Group a společností Koç Holding.

Ægea je dlouhá 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Kufr má objem 510 litrů.

Pod kapotu bude na výběr mezi dvěma vznětovými přeplňovanými motory MultiJet II a dvěma zážehovými motory ve výkonovém rozpětí 95 až 120 koní. Kromě manuální převodovky bude možné zvolit i automat.

Fiat slibuje bohatou výbavu s dotykovým multimediálním centrem, navigací i parkovací kamerou.



Témata: burza, Evropa, Fiat


Nejčtenější

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.