Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ægea: nový fiat má podivné jméno a turecký původ

  15:59aktualizováno  15:59
Klasická tříprostorová karoserie jasně naznačuje, kam Fiat Ægea míří. Na vývoji nového modelu pracovala turecká automobilka Tofas.

Fiat Aegea | foto: Fiat

Sedany a tříprostorová karoserie s kufrem odděleným od kabiny vizuálně i technicky v Evropě možná tolik nefrčí. Ale Ægea je fiat pro celý svět a v něm právě hrají sedany prim. Na severu je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase kufrem nedostane zloděj tak jednoduše do kabiny.

Fotogalerie

Jménem Ægea vzdává Fiat hold Turecku rozdělenému Egejským mořem, které je pro Fiat strategickým trhem. Právě tam nový model odstartuje v listopadu do prodeje. Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.

Sedan navržený v italském stylistickém centru FCA a vyvinutý ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se bude vyrábět v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století. Továrna se rozprostírá na ploše 934 000 m² a její roční kapacita činí 400 tisíc vozidel. Momentálně chrlí modely Linea, Qubo, Dobló, Fiorino a Doblo Cargo. Značka Tofas je podnik založený v roce 1968 skupinou Fiat Group a společností Koç Holding.

Ægea je dlouhá 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Kufr má objem 510 litrů.

Pod kapotu bude na výběr mezi dvěma vznětovými přeplňovanými motory MultiJet II a dvěma zážehovými motory ve výkonovém rozpětí 95 až 120 koní. Kromě manuální převodovky bude možné zvolit i automat.

Fiat slibuje bohatou výbavu s dotykovým multimediálním centrem, navigací i parkovací kamerou.



Témata: Fiat


Nejčtenější

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

Rychlokurz parkování s iDNES.cz
VIDEO: Rychlokurz parkování

Podélné parkování je pro mnohé řidiče zlým snem. Někteří raději ujedou, než by se na několikátý pokus pokoušeli do mezery u obrubníku nacpat. Pro ty, kteří...  celý článek

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou...
Autofotka týdne: Škoda VOS je pancéřovaný unikát pro komunistické papaláše

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě získalo do svých sbírek unikátní pancéřovanou limuzínu Škoda VOS. Vozidlo pro československé i zahraniční komunistické vládní...  celý článek

Příbramská Svatá hora zažila šok. Sjely se k ní desítky vozů Porsche
VIDEO: Svatá Hora u Příbrami zažila burácení motorů Porsche

Svatá Hora u Příbrami patřila poslední sobotu v dubnu autům. Sraz si tu dali příznivci legendární značky Porsche. V Porsche klubu 108 jsou majitelé hlavně...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.