Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat 500 - legenda znovu ožije

  11:27aktualizováno  11:27
Nejitalštější z italských aut všech dob by mělo v březnu na autosalonu v Ženevě dostat nástupce. Automobil, který na přelomu 50. a 60. let postavil Itálii na čtyři kola, by se měl svézt na vlně retro-stylu, který vládne světu.

Nepůjde ovšem o pouhou repliku, zhmotněná motorizace Itálie samozřejmě dostane nejmodernější technologie.

Nová 500 XXI. století však už nebude autem, kterým cestovali celé rodiny křížem krážem po celém apeninském poloostrově (a nezřídka ještě dál), ale především autem, které bude ženy doprovázet při cestě na nákup a zároveň s ním bude majitel při pojížďkách po městě dělat velkou parádu.

Podle nepotvrzených informací z italského serveru Infomotori bude "pětistovka" připravena na start už na kvapem se blížícím ženevském autosalonu 2004. Milovníci automobilové klasiky se ale jistě už nemohou dočkat. Narozdíl od hranatého cinquecenta z počátku devadesátých let, má nový vůz všechny rysy  věčné "pětistovečky", která vyjížděla z výrobních linek v letech 1957 - 1975 (bylo jich na 4 miliony). 

Tak jako původní "pětistovka", by i ta nová měla být přátelskou společnicí při utrácení, stejně jako sportovním nářadím - ano zdroj mluví i o nabroušené verzi Abarth!

Design by Dante Giacosa
Design bude poctou geniálnímu konstruktérovi a designérovi, který dal původní 500 tvář. Po 50 letech tak znovu ožijí linky vzešlé z jeho tužky. Je samozřejmé, že design od Danteho Giacosy lehce "učešou" a přizpůsobí oku řidičů 21. století designéři Fiatu.

Pod kabátem však bude všechno úplně jinak. V zájmu vysoké úrovně bezpečnosti, bez které moderní automobil nemůže přežít, 500 pořádně naroste a změní se i schéma pohonu. Motor se zezadu přestěhuje pod přední kapotu.

Interiér bude čtyřmístný, pohodlí a prostoru si ale pravděpodobně užijí pouze cestující vpředu. Zadní řada sedadel bude spíše symbolická. Doplňme, že podvozkovou platformu si autíčko vypůjčí z auta roku 2004 - nové pandy. I proto je očekávána délka alespoň 3,5 metru.

Abarth, benzin, Multijet
Základní pohonnou jednotkou bude pravděpodobně benzinový motor o objemu 1,2 litru o výkonu 44 kW. Vedle něj by měl být k dispozici též dieselový agregát Multijet 1,3 s výkonem 51 kW (70 koní). Abarth by do začátků měl dostat malý turbodiesel Multijet s výkonem přes 100 koní. Není vyloučeno ani zařazení horké novinky - benzinového agregátu 1,4 16V s výkonem 70 kW (95 k).

Autoři:


Témata: Retro, Fiat


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.