Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat 503 má plyn mezi spojkou a brzdou

  12:22aktualizováno  12:22
Pavel David z Budějovic přijel na veteránskou rallye s Fiatem 503. Auto opravoval 30 let, rodina na něj hodně žárlila.

Pavel David přijel na veteránskou rallye do kempu Křivonoska poprvé s Fiatem 503 | foto: Slavomír KubešMF DNES

Naleštěné kapoty a u nich pánové a dámy v dobových oblecích připomínajících počátek 20. století. Taková podívaná se naskytla v sobotu stovkám lidí, kteří proudili do autokempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou, aby si prohlédli motoristické skvosty vyrobené do roku 1945.

Na 37. mezinárodní Veteran Rallye Křivonoska se odtud vydalo 240 historických vozů a motocyklů. Jely přes Hlubokou do Holašovic a zpět.

Premiéru si se svým vozem Fiat 503 užil šedesátiletý Pavel David z Českých Budějovic.

Fiat 503Fiat 503




"Křivonosky se sice účastním už poněkolikáté, ale zatím to bylo vždy s vozem Aero 30 Cabriolet, jehož původní majitelka všechno opravovala drátem. Když jsem dával vůz do pořádku, vypletl jsem z něj půl kilometru drátu,“ vypráví David. Auto má dosud. Jeho srdce proto pořád patří napůl aerovkám.

K fiatům má osobní vztah od doby, kdy si pořídil své první auto. Měl typy 600, 850, 127 i 124. A jak přišel k Fiatu 503, který se vyráběl v letech 1926 a 1927 jako jeden z prvních v závodě Lignotto v Turíně?

"Před třiceti lety náhodou na Moravě. Vůz ale byl v hrozném stavu. Než jsem ho takhle vyfešákoval, věnoval jsem mu léta volného času. Rodina na tuhle moji lásku dost žárlila,“ usmívá se David.

Až bude v důchodu, chce dát dohromady ještě větší vzácnost, Fiat 521 šestiválec z roku 1928, který je jedním ze čtyř tisíc vyrobených exemplářů. U typu 503 ho zase hřeje u srdce, že ho nemá ani turínská fabrika. Když loni poprvé vyjel se zrekonstruovaným autem na mezinárodní setkání italských vozů do Rakouska, užíval si zasloužené slávy.

"Fiat 503 byl bezkonkurenčně nejstarší. A i když jsem stál vedle supermoderních a rychlých Ferari, většina lidí se zastavovala u mého auta,“ vypráví.

Jízda Fiatem 503 vyžaduje i značnou dávku zručnosti. Volant vpravo by ještě nebyl takovým problémem jako to, že plyn je mezi spojkou a brzdou. "Před jízdou mi vždycky buší srdce,“ svěřuje se David, protože všechny nenadálé události mohou být rizikové.

Veteránská rallye Křivonoska
 

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.