Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

aktualizováno 
Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Fiat Argo | foto: Fiat

I přes mnohoznačná prohlášení šéfa automobilky Sergia Marchionneho nakonec Punto dostane nástupce, jmenovat se bude Argo. Značku s bizarnější modelovou řadou aby dnes člověk v Evropě pohledal.

Fiat, hrdá italská automobilka, která se objevuje v prvních kapitolách automobilismu, má dnes nabídku postavenou na variacích na téma Fiat 500. Samotná pětistovka už je i přes předloňský velký facelift taky docela fousatá (představila se v roce 2007), jejím různě nafouknutým odvozeninám nelze upřít snahu a sem tam i nějaký nápad, ale šlágr to zrovna není.

Abarth Punto Evo
Fiat Grande Punto dostal facelift
Fiat Punto

Fiat Punto se vyrábí už dvanáct let, stále je v nabídce

Turecké Tipo je kromobyčejně povedené, zaujme hlavně svou obyčejností (to je kvalita, ne výtka). A na vrcholu (alespoň cenovém) je dvoumístný roadster 124 Spider. Dolce-vita kabrio s pohonem zadních kol staví Fiat společně s Mazdou.

Auto vycházející z ikonické MX-5 je skvělé, ale mezi ostatní fiaty jako by spadlo z Měsíce. Takový roadster za 800 tisíc se kupuje pro radost o nedělních odpoledních nebo milence, jenže co si pak má zámožný světák koupit u Fiatu k tomu? Rodinnou ošklivku Fiat 500L Living? Možná radši dodávku Talento.

Fotogalerie

Tradiční fiatáři tak jdou pro Punto po třech faceliftech. Šarm, který mu dal před patnácti leto Giorgetto Giugiaro, mu odepřít nelze, jinak už je to spíš bizar. A k tomu všemu vládce koncernu FCA Sergio Marchionne donekonečna opakuje, že je to poslední Punto v historii.

Jak to myslel se teď možná ukázalo. Slavné jméno sice značka opustí, ale třídu malých aut ne. Zatím tedy alespoň v Brazílii, kde se představil nástupce jménem Argo.

Pohledný pětidveřový hatchback s rysy Fiatu Tipo se pro jižní Ameriku bude vyrábět ve fabrice v Betimu na periferii Belo Horizonte. V plné parádě se ukáže na autosalonu v Buenos Aires v červnu. Na brazilském trhu nahradí Bravo, Punto a Palio.

Fiatářům se sluší připomenout, že jihoamerická nabídka značky je hodně odlišná od té evropské a historicky úspěšná jména tam vozí modely v Evropě nevídané. Jižní Amerika je totiž baštou Fiatu, právě tam vydělává peníze.

Fiat Argo

Fiat Argo

Argo je asi čtyři metry dlouhé, první obrázky ukazují vyšňořenou verzi se sportovními doplňky, osmnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Slabší verze budou mít pod kapotou atmosferické benzinové čtyřválce 1,0 a 1,3, u kterých bude možné manuální převodovku nahradit robotizovaným automatem. Kromě benzinu umí tyto motory spalovat etanol, což je tradiční alternativní palivo na jihoamerickém trhu.

Koncem roku by mělo hatchback doplnit provedení sedan, který by se měl vyrábět v argentinské Ferreyře nedaleko Cordoby. Příprava výroby bude Fiat stát půl miliardy dolarů.





Nejčtenější

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.