Větší italský automobil byl v zemi svého původu velmi oblíbený. V tuzemsku, kam se dostal z drtivé většiny jako ojetý či havarovaný ze západní Evropy, má výrazně vymezené skupiny příznivců i odpůrců. Kritici poukazují hlavně na to, že už v době premiéry měl jeho kabát zastaralý střih a výrobní zpracování nebylo na úrovni vyšší třídy. Ovšem připouštějí, že vůz byl ve srovnání se svými menšími současníky v barvách značky mnohem kvalitnější, což platilo dvojnásob v antikorozní ochraně. Naopak příznivci oceňují robustnost, prostor a zejména výkonné a trvanlivé motory, které jsou v dieselových verzích také úsporné.
V nabídce nechybějí turbodiesely 1,9 a 2,5 litru i s přímým vstřikem paliva. Benzinové verze jsou k dispozici od málo zastoupených verzí 1,6 přes nejrozšířenější dvoulitry až po 2,5litrové šestiválce, v Česku poměrně málo rozšířené. Výkonová škála dosahuje až ke 119 kilowatům (162 koní) u benzinových a k 85 kilowattům (115 koní) u dieselových provedení.
Odborníci doporučují Fiaty Croma vyrobené po první karosářské modifikaci v roce 1989 a po zásadnější změně v roce 1991. Z motorů zaslouží největší pozornost 2,5 TD a dvoulitrový benzinový šestnáctiventil.
Kupec musí počítat s tím, že motory budou hlučnější, ale zato ve službě vytrvalé a spolehlivé. K typickým bolestem těžkého vozu patří přední náprava, na které "odcházejí" hlavně přední ramena. U starších vozů se vstřikováním někdy trucuje elektronika. Typické jsou netěsnosti s úniky oleje z motoru a převodovky. S mnohdy bohatou výbavou (klimatizace, elektrické ovládání oken atd.) budou u víc opotřebovaných aut problémy, jejichž oprava bude nákladná. Rozčilují i zdánlivé drobnosti, například klamající či nefungující palivoměr. "Když si ale i při tom všem zájemce o Fiat Croma vybere solidní kus, bude mu za poměrně málo peněz dlouho sloužit," prohlásil Tomáš Pánek, šéf nákupu jednoho z největších tuzemských autobazarů.
Náhradní díly pro Fiata Cromu patří k levnějším ve srovnání s nejedním jiným větším vozem. Dealeři značky uvádějí následující orientační ceny - přední blatník: 2000 Kč, přední nárazník: 8000 až 12 000 Kč.
+ - Nízká cena při pořizování jetého vozu. Prostorný interiér. Výkoné a přitom úsporné motory, zvláště diesely. Robustní provedení. Solidní antikorozní ochrana. |