Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat dal pandě stokoňová křídla

  20:03aktualizováno  20:03
Turínská automobilka se rozvzpomínala na zuřivé malé modely minulosti a přivezla do Paříže pandu osazenou stokoňovým motorem. Závodivý prcek ale není jen autosalonovou vábničkou, během několika týdnů vyrazí do provozu a k prodejcům.

Fiat Panda 100 HP | foto: Fiat

Že je tahle panda neco víc, naznačuje označení 100 HP prozrazující, kolik koňských sil se skrývá v šestnáctiventilové čtrnáctistovce, kterou dostala pod kapotu.

Oproti Grande Puntu, ze kterého tento agregát pochází má o pět koní víc (při 6000 ot./min), zvýšil se také kroutící moment na 131 Nm.

Panda, která za normálních okolností plní funkci rodinné nákupní tašky, se ve své 100HP-variantě umí rozjet na stopětaosmdesátikilometrovou rychlost. Z nuly na stovce je za devět a půl sekundy, na sto kilometrů jízdy chce podle údajů výrobce 6,5 litru benzinu.

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

Svými tvary se malinký fiat podobá velkoprostorovým vozům, s tím designéři moc nenadělají. I přesto dostala panda vcelku dynamický nádech. Sportovněji naladěný podvozek se usadil na patnáctipalcová kola, obutá do pneumatik rozměru 195/45, za nimi se na obou nápravách ukrývají kotoučové brzdy.

Přibyly plastové doplňky, nabyly blatníky, jiný tvar dostaly nárazníky, sem tam nějaký výdech, chromová koncovka a pár dalších doplňků... a sportoveček je na světě.

Na stejné vlně se nese také interiér. Černou přístrojovku oživují chromované detaily, budíky před řidičem dostaly jinou grafiku. Řidič šlape na kovem obrněné pedály.

Závodivá panda dostala sportovnější, výrazněji tvarované sedačky. Kůží potažený volant ovládá posilovač řízení, který po zmáčknutí tlačítka Sport na přístrojové desce, změní svou charakteristiku společně s reakcí motoru na stlačení pedálu plynu.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O FIATECH 

Za příplatek Fiat nabízí pro pandu 100 HP speciální paket "Pandemonio", který je složen z kontrastních bočních ochranných lišt (červené pro bílé pandy, chromové pro černé, červené, šedé a modré verze). Červeně jsou pak ještě nalakované třmeny brzd, vykukující za blyštivými koly.

Autoři: ,


Témata: PARIS2006, Fiat, Paříž


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.