Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Marea: žádaný je hlavně model Weekend

  11:18aktualizováno  11:18
Fiat Marea je na trhu pět let a za ten čas si od majitelů stačil vysloužit prakticky jen chválu. Také mezi zájemci o ojetiny je oblíben zvláště v kombiverzi Weekend nejen pro velmi solidní užitné vlastnosti, ale také pro relativně nízké ceny: jen pár let starý a nepříliš jetý vůz - a lhostejno, zda limuzínu nebo kombi - lze často získat i za pouhou polovinu jeho pořizovací ceny. Přispívá k tomu sice už neplatná, leč stále přežívající horší pověst italských automobilů, která se narodila hlavně v osmdesátých letech minulého století kvůli celkově nižší kvalitě výroby.
Fiat Marea Weekend

Fiat Marea Weekend | foto: AAA Auto Praha

Nicméně od začátku devadesátých let se Fiat zásadně polepšil, a pokud se týká kvality, spolehlivosti a trvanlivosti, je na standardu vozů své kategorie. Platí to také o modelu Marea, který vznikl na podvozku menší sourozenecké dvojice Brava/Bravo.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových
i ojetých automobilů značky Fiat Marea  
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

I proto se řadí do automobilové nižší střední třídy, byť nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla jako by chtěl dosáhnout o kategorii výš. Vždyť například typ Weekend může mít zavazadlový prostor od 0,5 do 1,55 metru krychlového. Předností je i škála motorů jak benzinových od v tuzemsku velmi málo obvyklého 1.4 o výkonu 59 kilowattů (80 koní) přes daleko rozšířenější 1.6 (76 kW/103 k) a 1.8 (83 kW/113 k) až po pětiválec 2.0 (110 kW/150 k), tak i přeplňovaných naftových 1.9 a 2.4, z nichž moderní a špičkový turbodiesel Common Rail má 96 kilowattů (131 koní).

Diesely jsou populární, ovšem kvalitou zaostávají za německou a francouzskou konkurencí. Je rovněž nutné zvážit, komu se při současných nevelkých rozdílech cen mezi benzinem a naftou vyplatí. Propočty říkají, že jen motoristům, kteří opravdu hodně jezdí. Fiat Marea se zatím nestačil vrýt do motoristického povědomí typickými a zásadními bolestmi.

Odborníci se však shodují na tom, že zasluhuje velmi pozornou péči v údržbě a servisu - spíš víc než méně. Jinými slovy - vyplatí se kupříkladu dřívější výměna rozvodového řemenu, než předepisuje výrobce, a podobně. Pokud lze čekat potíže, tak v bohaté elektrické výbavě, někdy zlobí posilovače brzd a řízení. Dost záleží na tom, kolik má nabízená ojetina na kontě - třeba čtvrt milionu kilometrů u vozu, který sloužil podnikateli, už je - například na rozdíl od některých německých značek - hodně.

Jak upozorňuje Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha hodně jeté bývají zvláště diesely a zejména pak jejich silnější verze 2.4. "V Česku nejrozšířenější a pro většinu lidí také nejvhodnější jsou marey s benzinovými motory 1.6 a 1.8," upřesňuje Aleš Kužel.

Největší konkurenti
Fiat Marea s motorem 1.6 a v základní výbavě se v ročníku výroby 1997 prodává za zhruba 210 tisíc korun a na trhu ojetin mu tvoří konkurenci například stejně staré automobily Alfa Romeo 155 1.6 za 300 tisíc, Audi A4 1.6 za 350 tisíc, BMW 316 za 290 tisíc, Citroen Xantia 1.6 za 190 tisíc, Daewoo Espero 1.8 za 130 tisíc, Ford Mondeo 1.6 za 230 tisíc, Honda Accord 2.0 za 270 tisíc, starší model Mazdy 626 1.8 za 220 tisíc, nový model Mazdy 626 1.8 za 270 tisíc, Opel Vectra 1.6 za 240 tisíc, Renault Laguna 1.8 za 230 tisíc, Seat Toledo 1.6 za 180 tisíc, Škoda Octavia 1.6 za 240 tisíc a Volkswagen Vento 1.6 za 220 tisíc korun. "V této kategorii automobilů zájemce prakticky nemá - pokud vsadí na vůz s dobrou minulostí a v solidním stavu - co zkazit. Může tedy kupovat vysloveně podle toho, co se mu líbí, nebo nač má při poměrně značně odlišných cenách peníze," říká Aleš Kužel, šéf nákupu bazaru AAA Auto  Praha. "Já osobně bych volil kvalitní Škodu Octavia s pověstně velkým zavazadlovým prostorem a se všemi výhodami domácího auta. Pokud se týká Fiatu Marea, považuji méně jetý exemplář za výhodnější než více jetý a starší kupříkladu Opel Vectra, který bude za zhruba stejnou cenu."

Fiat Marea
Čtyřdveřový Fiat Marea se základní výbavou a motorem 1.6 má na trhu ojetin následující orientační ceny:

ročník cena (Kč)
1996 190 000
1997 210 000
1998 235 000
1999 270 000
2000 320 000

příplatky
motor 1.8 10 000
motor 2.0 20 000
motor 1.9 D 20 000
motor 1.9 JTD 30 000
motor 2.4 JTD 50 000
kombi 20 000
výbava ELX 5000
výbava HLX 10 000

Mezníky modelu
Limuzína a kombi nižší střední třídy s benzinovými motory 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0, s dieselem 1.9 a s turbodiesely 1.9 a 2.4 s pohonem předních kol, v nabídce je pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka.
1996 - premiéra sedanu i kombi
1999 - zavedení motoru 1.4
1999 - motory 1.9 a 2.4 JTD (Common Rail)

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* hlučnější motory s vyšší spotřebou
* vozy s naftovými motory jsou o dost dražší ve srovnání s benzinovými
* rychle ztrácejí na ceně
PLUSY
* líbivý design
* bohatá nabídka motorů
* velice dobré motory JTD
* obvykle bohatá výbava
* velký vnitřní prostor zvlášť u verze Weekend
* dobré jízdní a užitné vlastnosti
* levnější náhradní díly a servis

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.