Zpráva se objevila pár dní poté, co šéf Fiatu Sergio Marchionne v rozhovoru pro časopis Automotive News Europe prohlásil, že dojde k novým aliancím mezi automobilkami. Podle něj má šanci na přežití finanční krize jen šest největších výrobců. "Přežijí jen automobilky, které budou vyrábět alespoň šest milionů vozů ročně," uvedl v rozhovoru Marchionne.
Spojením PSA s Fiatem by se zrodil koncern, který v součtu loňských čísel vyprodukoval 6,2 milionu nových aut. Podobné množství vozů vyrábí koncern Volkswagen, zahrnující také Škodu Auto, nebo Renault - Nissan. Více vozů prodají jen Toyota, General Motors a Ford.
Podle zdrojů deníku Milano Finanza už o spojení Fiatu s PSA spolu hovořili italský premiér Silvio Berlusconi a francouzský prezident Nicolas Sarkozy.
Spojenectví má smysl také podle analytiků, uvedla agentura Reuters. Fiat i PSA se hodně zaměřují na výrobu malých aut a obě automobilky pojí spolupráce na poli užitkových vozů.
Spolupráce mezi výrobci by přinesla snížení nákladů a posílení výdajů na vývoj a výzkum v budoucích letech. Vedle finanční krize automobilky čelí blížícímu se nástupu alternativních pohonů a neustálému tlaku na snižování spotřeby paliva u stávajících motorů.
Společnosti PSA ani Fiat zatím žádné stanovisko k možnému propojení nevydaly.
Citroën, Peugeot a Fiat při vývoji svých modelů už dlouho spolupracují. Malá dodávka Citroën Nemo má dvojčata v podobě Peugeotu Bipper a Fiatu Fiorino. Obří MPVčko Peugeot 806 zase seženete jako Citroën C8, Fiat Ulysse nebo Lancii Phedru. Pouze podle loga na čumáku se také liší oblíbené dodávky Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer. |