Zatímco pětidveřové modely skýtají postiženému větší pohodlí i variabilitu při pravidelném nakládání a vykládání vozíku, byl testovaný fiat třídveřový, což přineslo další komplikace. U takového auta lze jen těžko čelit ušpinění od vozíku, byť by byl rozložený. Ovšem kufr Fiatu Punto nezklame. Po odložení horního plata pojme nejen vozík, ale jak se ukázalo při testu - třeba i rybářské náčiní. Testovanému automobilu chyběl posilovač řízení, který není u nejlevnější verze v základní výbavě. Projevilo se to jako další nedostatek, který postiženého řidiče - a zvlášť toho, který nemá zcela zdravé ruce při parkování značně potrápí. Ergonomicky výborné ruční ovládání mělo problém: po nastartování studeného vozu bylo vždy prvních pět minut nefunkční. Pochvalu naopak zaslouží rozmístění ovladačů tak, že v autě mohl zůstat funkční airbag ve volantu. Ukázalo se, že je - stejně jako u jiných automobilů přestavěných na ruční ovládání - nutné dbát na to, aby úpravce pečlivě vyladil zmíněnou techniku přesně podle individuálních potřeb postiženého řidiče. Po zkušenostech z testu doporučuji, aby kromě posilovače řízení ve Fiatu Punto pro handicapovaného řidiče nechyběly ještě další prvky, které nejsou v základní výbavě: ukazatel teploty vody, otáčkoměr a elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za optimální pro řidiče s postižením považuji pětidveřový model punta s uvedenou výbavou a sekvenční automatickou převodovkou. Osmiventilový motor 1.2, který poháněl testovaný automobil, má nízkou spotřebu a solidní dynamiku. V interiéru zaslouží pochvalu dostatek odkládacích ploch.
Fiat Punto: dobré ovládání, horší nasedání
Zatímco pětidveřové modely skýtají postiženému větší pohodlí i variabilitu při pravidelném nakládání a vykládání vozíku, byl testovaný fiat třídveřový, což přineslo další komplikace. U takového auta lze jen těžko čelit ušpinění od vozíku, byť by byl rozložený. Ovšem kufr Fiatu Punto nezklame. Po odložení horního plata pojme nejen vozík, ale jak se ukázalo při testu - třeba i rybářské náčiní. Testovanému automobilu chyběl posilovač řízení, který není u nejlevnější verze v základní výbavě. Projevilo se to jako další nedostatek, který postiženého řidiče - a zvlášť toho, který nemá zcela zdravé ruce při parkování značně potrápí. Ergonomicky výborné ruční ovládání mělo problém: po nastartování studeného vozu bylo vždy prvních pět minut nefunkční. Pochvalu naopak zaslouží rozmístění ovladačů tak, že v autě mohl zůstat funkční airbag ve volantu. Ukázalo se, že je - stejně jako u jiných automobilů přestavěných na ruční ovládání - nutné dbát na to, aby úpravce pečlivě vyladil zmíněnou techniku přesně podle individuálních potřeb postiženého řidiče. Po zkušenostech z testu doporučuji, aby kromě posilovače řízení ve Fiatu Punto pro handicapovaného řidiče nechyběly ještě další prvky, které nejsou v základní výbavě: ukazatel teploty vody, otáčkoměr a elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za optimální pro řidiče s postižením považuji pětidveřový model punta s uvedenou výbavou a sekvenční automatickou převodovkou. Osmiventilový motor 1.2, který poháněl testovaný automobil, má nízkou spotřebu a solidní dynamiku. V interiéru zaslouží pochvalu dostatek odkládacích ploch.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...