Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Punto - žádaný i po letech

  20:51aktualizováno  20:51
Fiat 127 i Fiat Uno se staly bestsellery, získaly si srdce mnohých řidičů a zaplavily Evropu. Italská ,,tečka” (překlad slova punto) úspěch těchto vozů ještě překonala.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
V roce 1993 byl představen nový model automobilky Fiat nesoucí název Punto. Od tohoto automobilu se očekávalo mnoho a nutno říct, že ,,puntík” nezklamal. Fiat Punto stejně jako dříve ,,stosemdadvacítka” a Uno, získal titul Automobil roku, stalo se tak v roce 1995.

V roce 1997 se tento vůz stal nejprodávanějším automobilem v Evropě a po pěti letech výroby, spatřil světlo světa Fiat Punto s výrobním číslem 3 000 000. Karosérie tohoto automobilu je dílem designéra Giugiara, který založil a dále vlastní studio Ital Design.

Fiat Punto (první generace) se vyráběl s třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií a od roku 1994 také jako kabriolet. Kabriolet má zpevněnou karosérii a vyztužený rám čelního skla, díky tomu byl odstraněn ochranný oblouk.

Vzhledem k malým rozměrům je Punto až neuvěřitelně prostorným vozem a cestujícím poskytuje na svou třídu dostatek místa. Zavazadlový prostor má objem 275 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší až na 1 080 litrů. To ovšem neplatí pro kabriolet, který má zavazadelník pouze o objemu 200 litrů.



MOTORY
Nejoblíbenější verzí Fiatu Punto se stala varianta s nejslabším zážehovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 40 kW (55 k). Tento agregát je překvapivě živý, hospodárný a navíc byl vyráběn i v kombinaci se šestistupňovou převodovkou.

 





Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.