Fiat Punto - žádaný i po letech

  • 38
Fiat 127 i Fiat Uno se staly bestsellery, získaly si srdce mnohých řidičů a zaplavily Evropu. Italská ,,tečka” (překlad slova punto) úspěch těchto vozů ještě překonala.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
V roce 1993 byl představen nový model automobilky Fiat nesoucí název Punto. Od tohoto automobilu se očekávalo mnoho a nutno říct, že ,,puntík” nezklamal. Fiat Punto stejně jako dříve ,,stosemdadvacítka” a Uno, získal titul Automobil roku, stalo se tak v roce 1995.

V roce 1997 se tento vůz stal nejprodávanějším automobilem v Evropě a po pěti letech výroby, spatřil světlo světa Fiat Punto s výrobním číslem 3 000 000. Karosérie tohoto automobilu je dílem designéra Giugiara, který založil a dále vlastní studio Ital Design.

Fiat Punto (první generace) se vyráběl s třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií a od roku 1994 také jako kabriolet. Kabriolet má zpevněnou karosérii a vyztužený rám čelního skla, díky tomu byl odstraněn ochranný oblouk.

Vzhledem k malým rozměrům je Punto až neuvěřitelně prostorným vozem a cestujícím poskytuje na svou třídu dostatek místa. Zavazadlový prostor má objem 275 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší až na 1 080 litrů. To ovšem neplatí pro kabriolet, který má zavazadelník pouze o objemu 200 litrů.



MOTORY
Nejoblíbenější verzí Fiatu Punto se stala varianta s nejslabším zážehovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 40 kW (55 k). Tento agregát je překvapivě živý, hospodárný a navíc byl vyráběn i v kombinaci se šestistupňovou převodovkou.