Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

aktualizováno 
Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Turínská bestie se probudila po více než sto letech. Vidět pracovat - a teď zatajte dech - čtyřválcový 28,5litr je úžasná podívaná. A co teprve, když se bestie rozjede.

Fiat S76 vyjel opět letos v květnu. Ten úžasný stroj, který patří do zlatého fondu italského automobilismu, oživili poprvé loni v prosinci po deset let trvající renovaci.

Naposledy prý Turínskou bestii nastartovali někdy po druhé světové válce. Ze dvou kusů zbyl jeden, který koupil ruský šlechtic Boris Soukanov a odvezl ho do Rakouska. Druhý exemplář prý rozmontovali. Údajně proto, aby jej neokopírovala konkurence.

Turínská bestie Fiat S76

Auto s neuvěřitelným vodou chlazeným řadovým čtyřválcovým motorem o výkonu kolem tří set koní (při 1 900 ot./min) váží 1 650 kg. Rudé monstrum je na dnešní poměry velmi krátké, měří 3,75 metru na délku a široké je 1,3 m.

S76 znovu vyrazí a zas pofrčí za úžasně burácivého zvuku jako zamlada. O tomto víkendu bude k vidění na světoznámém festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Auto tam bylo v ještě nedokončeném stavu už loni.

Pietro Bordino v roce 1911 zajel rychlostní rekord na letmou míli s průměrem 186,68 km/h, ale Turínská bestie uměla mnohem více. Při jednom z pokusů dosáhla rychlosti 217,4 km/h, ale bohužel už tehdy platilo pravidlo, že ve stanoveném čase musí vůz projet trať i v opačném směru. Pokus tedy nebyl uznán.



Témata: Fiat, Fond


Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.