Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

aktualizováno 
Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Turínská bestie se probudila po více než sto letech. Vidět pracovat - a teď zatajte dech - čtyřválcový 28,5litr je úžasná podívaná. A co teprve, když se bestie rozjede.

Fiat S76 vyjel opět letos v květnu. Ten úžasný stroj, který patří do zlatého fondu italského automobilismu, oživili poprvé loni v prosinci po deset let trvající renovaci.

Naposledy prý Turínskou bestii nastartovali někdy po druhé světové válce. Ze dvou kusů zbyl jeden, který koupil ruský šlechtic Boris Soukanov a odvezl ho do Rakouska. Druhý exemplář prý rozmontovali. Údajně proto, aby jej neokopírovala konkurence.

Turínská bestie Fiat S76

Auto s neuvěřitelným vodou chlazeným řadovým čtyřválcovým motorem o výkonu kolem tří set koní (při 1 900 ot./min) váží 1 650 kg. Rudé monstrum je na dnešní poměry velmi krátké, měří 3,75 metru na délku a široké je 1,3 m.

S76 znovu vyrazí a zas pofrčí za úžasně burácivého zvuku jako zamlada. O tomto víkendu bude k vidění na světoznámém festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Auto tam bylo v ještě nedokončeném stavu už loni.

Pietro Bordino v roce 1911 zajel rychlostní rekord na letmou míli s průměrem 186,68 km/h, ale Turínská bestie uměla mnohem více. Při jednom z pokusů dosáhla rychlosti 217,4 km/h, ale bohužel už tehdy platilo pravidlo, že ve stanoveném čase musí vůz projet trať i v opačném směru. Pokus tedy nebyl uznán.



Témata: Rakousko, Fiat, Fond


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.