Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Sedici: Auto pro turínskou olympiádu už se chystá

  12:48aktualizováno  12:48
Oficiální flotilu aut turínské olympiády bude tvořit stopadesát Fiatů Sedici. Italský příspěvek do kategorie aut pro volný čas (SUV), se zanedlouho představí na autosalonu v Bologni. Ještě před oficiální premiérou se ale fotografie nové čtyřkolky z Turína objevily v automagazínu Infomotori.

DALŠÍ FOTKY

Panda 4x4 už nebude od Nového roku v nabídce Fiatu osamocena. Společnost ji bude dělat o něco větší "šestnáctka" (italsky sedici).

Fiat Sedici jde s módou porušovat hranice automobilových kategorií. Oficiálně se představí 25. listopadu.

Auto, které vymysleli konstruktéři italské automobilky ve spolupráci se Suzuki (která svou verzi "šestnáctky" pojmenuje Aerio), tak vyráží do lehkého terénu s bachratou karoserií malého MPV.

Auto je dlouhé 4,1, široké 1,73 a vysoké 1,6 metru. Rozvor činí 2,5 metru. Podle automagazínu Infomotori bude v dispozici ve variantách s pohonem všech a nebo pouze předních kol. Slušivé oplastování, bez kterého se spořádané SUVčko do terénu nevydá, by měly dostat obě verze.

Pět italských olympioniků s sebou v kufru odveze 300 litrů zavazadel

Ceník by měl nabídnout tři motory. Benzin bude šplouchat v nádrži verzí s motory 1,5 a 1,6 litru (99 a 107 koní - 73 a 79). Nafťáky bude reprezentovat 120 koňový (88 kW) Multijet 1,9 litru.

Jedna-pětka z produkce Suzuki bude pohánět verzi s pohonem pouze předních kol. MAximální rychlost šestnáctky s tímto motorem bude 175 km/h a na sto kilometrů jízdy vystačí s 6,7 litry benzinu. Motor 1,6 (také od Suzuki) rozjede "dvoukolku" na 180 km/h, čtyřkolovou verzi na 170 při průměrné spotřebě 6,9 litru na 100 km. Fiatův diesel bude k dispozici pouze ve verzi s kroutícím momentem 275 newtonmetrů, děleným mezi všechna čtyři kola. Na sto kilometrů by měl vystačit s 6,1 litry nafty, maximálně bude uhánět stoosmdesátkou.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.