Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Tipo: lepší jsou vozy od roku výroby 1993

  18:54aktualizováno  18:54
- Ačkoliv model Tipo získal italskému Fiatu v pořadí pátý z jeho dosavadních rekordních sedmi titulů Automobil roku již pro rok 1989, dodnes má své příznivce. Ve své třídě totiž pořád obstojí mimořádným vnitřním prostorem, pohodlím i výbornými jízdními vlastnostmi a navíc je ve srovnání s nejedním konkurentem levnější jak v cenách servisu a náhradních dílů, tak při pořizování.
K nižším cenám bezpochyby přispívá již překonaná pověst Fiatů sedmdesátých a části osmdesátých let jakožto korodujících a poruchových vozů. Tipo lze koupit už za částky od sedmdesáti do sta tisíc v prvních ročnících výroby 1988, 1989 a 1990. Právě tato auta ve zdejších bazarech i v nabídkách inzertních rubrik převažují a vzhledem ke službě, kterou mají za sebou většinou v zahraničí, zasluhují při zájmu zvláštní kupcovu pozornost. Modely z počátku devadesátých let jsou nad stotisícovou hranicí. Auta vyrobená od roku 1993, který přinesl kromě vzhledových úprav další značná zlepšení v bezpečnosti a životnosti karoserie, odborníci doporučují ke koupi jako nejlepší a oceňují je podle typu, výbavy a stavu částkami od 130 000 do 200 000 korun pro poslední exempláře z roku 1995.
Řada Tipo zahrnuje benzinové motory od obyčejných 1,1 a 1,4i, které jsou s výkony od 41 do 51 kW pro poměrně těžký vůz slabé, přes 1,6i a 1,8i až po rychlé 2,0i s 83 a 109 kW. V nabídce jsou i tři úsporné diesely 1,7, 1,9 a 1,9 TD. I výbava je různá - od nejobyčejnější až po interiér v kůži, ABS, airbag, bohaté elektrické ovládání, klimatizaci, stavitelný volant atd.
Technici německého TÜV konstatují, že již po třech letech provozu má více než čtyřicet procent prověřovaných vozů závažnější technické závady, což je výsledek o více než třináct procent horší než představuje průměr srovnatelných aut. Podobně podprůměrné výsledky vykazují i Tipa po pěti a sedmi letech provozu. Potíže bývají s účinností předních brzd, zatímco zadní brzdy bývají stejně jako ruční brzda v pořádku. Výhrady jsou k brzdovým destičkám a bubnům. Nadprůměrně koroduje a praská výfuk. Časté jsou úniky oleje z motoru i převodovky, drobné chyby vykazuje osvětlení a elektroinstalace, většina vozů modelu mívá poruchový palivoměr. K nejčastějším závadám auta patří prasklé těsnění hlavy válců a úniky kapaliny z chladicího systému. K přednostem vozu se naopak řadí výborná antikorozní ochrana, stabilní řízení a v neposlední řadě i trvanlivé brzdové vedení i hadičky.

Fiat Tipo míná nejčastěji potíže s brzdami s úniky oleje z motoru a převodovky a s předčasně korodujícím výfukem.

Autor:


Témata: Fiat, klimatizace


Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.