Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat zvažuje prodej části Ferrari

  10:15aktualizováno  10:15
Největší italská průmyslová skupina Fiat, jejíž součástí je i stejnojmenná automobilka, hodlá v nejbližších třech letech ušetřit 4,5 miliardy dolarů. Chystá se proto urychlit svou restrukturalizaci, jejíž součástí by mohl být i prodej luxusní automobilové značky Ferrari.

Správní rada Fiatu, ovládaného rodinným klanem Agnelliů, má o plánu restrukturalizace a zbavení se části aktiv rozhodnout v průběhu tohoto měsíce. Již teď se ovšem začíná ukazovat, že fámy o možnosti prodat celou automobilku Fiat byly zřejmě opravdu jen fámami.

"Jsme hrdí na to, že máme možnost případně akcie prodat. Je to však pouze pojistka pro naše akcionáře a nikdo ji nechce doopravdy využít," uvedl pro BBC Paolo Fresco, předseda správní rady celého koncernu Fiat.

Narážel tak na možnost využít v roce 2004 takzvané opce a prodat za předem dohodnutou cenu zbývajících osmdesát procent akcií americké automobilce General Motors. Američané před dvěma lety částečně spojili s Italy síly, když za 2,4 miliardy dolarů koupili pětinu Fiatu. Automobilka je přitom v poslední době ztrátová a celá skupina je zatížena dluhy ve výši 6,5 miliardy eur. Právě proto se o možnosti prodeje mezi odborníky začalo spekulovat.

Pravděpodobnější variantou ovšem je, že Fiat, aby získal potřebné finance, nabídne zhruba 40 procent automobilky Ferrari na burze. Výrobce luxusních sportovních vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku tak nezíská nikdo z konkurentů, ale zřejmě ho částečně ovládnou finanční investoři.

Součástí chystaného snižování nákladů až o miliardu eur bude koncern Fiat zvažovat také přesunutí montáže svých vozů z italské továrny Mafiori u Turína do levnějších provozů ve střední a východní Evropě. V této souvislosti se mluví zejména o dvou největších kandidátech, jimiž jsou Polsko a Turecko.

Autor:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.