Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiesta - omlazovací kúra nezastavila stárnutí

aktualizováno 
- Ford Fiesta nabízí ve srovnání s jinými malými auty méně prostoru a pohodlí, zaostává ve výbavě a také kufr má o chlup menší než většina konkurentů. Motor kromě hluku a horší pružnosti nabízí výhodnou spotřebu benzinu, kladem jsou i dobré jízdní vlastnosti malého fordu. Fiesta sice dostala novou tvář a'la focus s módními světlomety s čirou optikou, ale zbytek zůstal téměř beze změn. Dříve výborně hodnocený vůz tak ve společnosti Škody Fabia, Renaultu Clio nebo Fiatu Punto tahá za kratší konec.

To řidič pocítí, sotva nastoupí za volant. I lidé průměrného vzrůstu sedí hodně vysoko a navíc - volant nelze nastavit, což by ovládání vozu zjednodušilo. Naopak přínosem k ovládání je tlustý věnec volantu, který dobře padne do ruky. Ani do šířky nemá Ford Fiesta místa na rozdávání. V tomto pohledu je podle výsledků měření v pražském Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) na předních sedadlech o pět a půl centimetrů méně než ve Fiatu Punto, a dokonce o jedenáct centimetrů fiesta zaostává za stárnoucí Škodou Felicia. Úzká kabina omezuje pohodlí i na zadních sedadlech, kde navíc není moc místa pro nohy. Zkušebna ÚSMD naměřila fiestě stejně místa pro kolena jako puntu, ovšem felicia nabízí téměř o šest centimetrů víc. Rovněž kufr malého fordu nedosahuje s 250 litry rozměrů konkurence - v téže automobilové třídě v tuzemsku nejprodávanější felicia má 272 litrů objemný zavazadlový prostor a fabia podle nových měření nabízí 260 litrů. Problém přitom není v menších vnějších rozměrech fiesty - je téměř stejně dlouhá jako Škoda Felicia. Už slabší výkon (44 kW/60 k) benzinového motoru 1,3 ve spojení s téměř tunovou pohotovostní hmotností dává tušit, že fiesta není zrovna městský expres. To opět potvrdila měření v ÚSMD, kde fiesta zrychlila z nuly na 100 kilometrů v hodině za více než 17 vteřin. Pro úplnost je však nutné doplnit, že o metrák lehčí Fiat Punto 1,2, vybavený stejně výkonným šedesátikoňovým motorem, ze stejných měření nevyšel výrazně lépe. Motor fiesty lze charakterizovat jako úsporný se zátahem už od nižších otáček. Na mimoměstských silnicích se v testu spokojil se spotřebou 4,7 litru benzinu na 100 kilometrů a ve městě pak nepřekročil hranici osmi litrů na 100 kilometrů. Jízdními vlastnostmi fiesta nezklame. Dobře drží jízdní stopu, v zatáčkách se příliš nenaklání. Na nerovných cestách patří spíš ke komfortnějším vozům. Naopak nevýhodou jsou při přejezdech větších hrbolů jemné otřesy, které se od předních kol přenášejí přes volant do řidičových rukou. Interiér má šedočerný nádech a změny jsou oproti předchůdci minimální - přibylo například digitální počítadlo kilometrů jako ve focusu a nové probarvení a tvarování kontrolek. Malému fordu stále chybí vnitřní cirkulace vzduchu a přístup do kufru je možný pouze s klíčem přes zámek pátých dveří. Naproti tomu je dobré, že zadní dělená sedačka je již v základní ceně vozu.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  17,4
Zrychlení 0-400 m (s)  20,4
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  12,7
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  33,4
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  32,1
Pramen: ÚSMD

Očima designéra
Byť jsem příznivcem nového stylu New Edge firmy Ford, pokus našroubovat ho na kulatou fiestu mne trochu zklamal. Soudím, že u dlouho vyráběného bestselleru si Ford mohl dovolit investici do nového tvarování všech pohledových dílů. Místo toho se musíme spokojit s tím, že fiesta má z nového stylu jen nárazníky a přední masku. Dojem z boku tak nezapře dva ne zrovna šťastně propojené styly. Čistý pohled zepředu je téměř bez výhrad, snad jen optické navázání předních blinkrů neodpovídá možnostem nového stylu. Naopak za šťastné považuji rozhodnutí ponechat interiér v původním stavu. Ani dnes nepůsobí archaicky a s novým stylem nekoliduje.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily
značky Ford Fiesta 
můžete koupit na www.automodul.cz

Jan Prokop, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Ford Fiesta se představil v roce 1974 a dnes má pověst spolehlivého, nenáročného vozu. Oslovuje motoristy všech věkových kategorií, což dokazuje fakt, že průměrný věk západoevropského majitele fiesty je 53 let. Nyní chce lákat modernějším vzhledem i bohatší výbavou a šance,že získá zpět ztracené pozice v žebříčku prodejnosti své třídy, jsou v Česku poměrně dobré. Bude však záležet na tom, jak se na tuzemském trhu prosadí Škoda Fabia. Jedno je jisté: ztráta hodnoty v závislosti na stáří bude větší než u fabie. Po pěti letech provozu cena Fordu Fiesta zřejmě klesne na průměrných 128 tisíc korun.
Petr Liška, autor je spolupracovník redakce

Tvary předních světel připomínají focus.

Fiesta z boku.

Fiesta zezadu

Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.