Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finalisté českého auta roku zvoleni. Auta z Česka nezvítězí

  21:12aktualizováno  21:12
V Mladé Boleslavi budou zklamáni, jejich nový model se neprobojoval ani do finálového výběru. Rapid jako nový důležitý model si Škoda malovala na postu nejvyšším. Po sečtení hlasů prvního kola hlasování v odborné části je však jasné, že Škoda Rapid českým autem roku nebude. Stejně dopadl i Hyundai i30. I tak je z čeho vybírat.

Nové BMW řady 3 | foto: BMW

Organizační výbor sečetl 6. listopadu hlasy odborné části ankety Auto roku v ČR 2013. "Do termínu uzávěrky prvního kola odevzdalo své hlasy všech 32 porotců a všechny hlasy byly platné," oznámil předseda organizačního výboru a pořádajícího klubu motoristických novinářů Petr Jansa.

Do finále měla jít pětice vozů, na posledním postupovém místě se však sešla dvojice se shodným počtem hlasů. Porota tedy bude vybírat mezi BMW řady 3, Fordem B-Max, Mazdou CX-5, Mercedesem třídy A, Toyotou GT-86 a VW Golf.

Fotogalerie

Do výběru porotců se nevešla Škoda Rapid ani Hyundai i30. Oba vozy se vyrábí v České republice a byly předem považovány za jasné kandidáty na finále. Podle některých porotců jim uškodil fakt, že nepřinášejí dost technických inovací, což je jedním z hlavních kritérií při volbě nejlepšího vozu.   

Letošní ročník ankety je přelomový. Po čtyřletém období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut a Sdružením automobilového průmyslu, bude opět jen Auto roku.

Jediná odborná česká anketa probíhá podle mezinárodních pravidel Car of The Year. Na výběr měli porotci z 41 vozů uvedených letos na český trh. Ve druhém kole bude vybrán vítěz, jehož vyhlášení je plánováno na leden příštího roku.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.