Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrovozítka z Číny budou montovat v Ostravě. Cena 144 tisíc

  10:00aktualizováno  10:00
Společnost Velor-X-Trike v Ostravě-Staré Bělé uvedla na trh elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyrábí ve spolupráci s čínskými partnery. Vozítka jsou určena pro jednoho nebo dva lidi, na jedno nabití dokážou ujet až 80 kilometrů a jsou určena hlavně pro městský provoz.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyvinula a bude vyrábět ve spolupráci s čínskou firmou. | foto: ČTK

„Má to dvoukilowattový motor a dojezd je zhruba 70 až 80 kilometrů. Záleží na tom, jaké je stoupání, kolik lidí a podobně. Nabíjí se to zhruba pět až šest hodin do plné kapacity a rychlost to může vyvinout až 55 kilometrů v hodině,“ uvedl spolumajitel Velor-X-Trike Pavel Brída. Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119 000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20 000 dražší. S DPH je to tedy minimálně 143 990 korun.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky,...

Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální kompletace a montáž se dělá ve Staré Bělé. „S tím, že v budoucnu, pokud budou prodeje zajímavé, nejen na trhu v České republice, visí ve vzduchu otázka, že by se to mohlo celé i vyrábět tady,“ řekl Brída. Ten se malé elektromobily chystá uvést i na slovenský, polský, německý a další trhy. Výroba v Česku by v případě vyššího zájmu uspíšila dodávky. „Pokud je nebudeme mít skladem, tak se na to vozítko bude čekat tři měsíce,“ uvedl.

Jeho firma Motoscoot se prodejem a výrobou motocyklů a skútrů zabývá už 25 let. Do širšího povědomí vešla před šesti lety, kdy se pokoušela oživit výrobu legendárních vozidel Velorex (více čtěte zde). Vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Ta letos dala název celé firmě, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum - GALMA.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...
Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...

Společnost Velor-X-Trike ve Staré Bělé otevřela showroom, ve které zájemci najdou nabídku všech typů vozidel na elektrický pohon a veřejnou dobíjecí stanici. „Je to největší salon na elektromobilitu v České republice, který má být ucelený, co se týká prodeje elektrických vozidel od elektrického jízdního kola přes elektrické tříkolky, čtyřkolky, skútry, motocykly i obnovitelné zdroje, jako jsou solární elektrárny, větrné elektrárny, kogenerační jednotky,“ řekl Brída.

Fotogalerie

V minulém týdnu byla v Opavě uvedena do provozu veřejná dobíjecí stanice ze sloupu veřejného osvětlení. Vozy si tam lidé zatím mohou nabít zdarma. Bohumil Horák z Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava, který se zabývá měřením a řízením alternativních obnovitelných zdrojů energií, řekl, že nabíjecí zásuvky ve sloupech veřejného osvětlení umožní rozšířit nabíjecí body třeba na sídliště, kde dosud taková možnost není.

Elektromobily jsou podle něj mnohem účinnější než auta se spalovacím motorem, náklady na palivo jsou u elektrovozů oproti ostatním autům asi třetinové. „Nicméně máme teď elektromobily běžně v provozu a spotřebovávají zhruba deset kilowatthodin na sto kilometrů, což je asi 35 korun na sto kilometrů, to je ve skutečnosti asi litr paliva,“ řekl Horák.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kamera do auta
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Opel Astra Sports Tourer
Opel se brání obvinění z manipulace s prodejními čísly

Němci se diví něčemu, co je v Česku běžnou praxí. Opel čelí v Německu tlaku kvůli tomu, že pro dosažení vyššího tržního podílu zahrnoval do svých prodejních...  celý článek

František Šťastný na Grand Prix Československa v roce 1958
Lepšího závodníka Česko nemělo. Frantovi Šťastnému by bylo devadesát

V listopadu letošního roku uplyne 90 let od narození českého motocyklového závodníka století, Františka Šťastného. Pamětníci a motorističtí fanoušci si však...  celý článek

Další z rubriky

Kaskadér projel celý Masarykův okruh na zadním kole
VIDEO: Kaskadér projel okruh na motorce po zadním kole

Málokdo může říct, že svedl něco, co nikdo před ním. Motocyklový kaskadér Adam Peschel se takovým kouskem pochlubit může - jako první projel závodní Masarykův...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Kulatý světlomet s klasickými proporcemi je nabitý moderními technologiemi.
Parádní výlet do 70. let. Honda CB1100RS je retro se vším všudy

Před několika lety jsem protáhl po jižních Čechách neoretro CB100EX. Byla to velká paráda a kdekoli jsem zastavil, sklízel jsem komplimenty za pěknou motorku....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.