Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrovozítka z Číny budou montovat v Ostravě. Cena 144 tisíc

  10:00aktualizováno  10:00
Společnost Velor-X-Trike v Ostravě-Staré Bělé uvedla na trh elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyrábí ve spolupráci s čínskými partnery. Vozítka jsou určena pro jednoho nebo dva lidi, na jedno nabití dokážou ujet až 80 kilometrů a jsou určena hlavně pro městský provoz.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyvinula a bude vyrábět ve spolupráci s čínskou firmou. | foto: ČTK

„Má to dvoukilowattový motor a dojezd je zhruba 70 až 80 kilometrů. Záleží na tom, jaké je stoupání, kolik lidí a podobně. Nabíjí se to zhruba pět až šest hodin do plné kapacity a rychlost to může vyvinout až 55 kilometrů v hodině,“ uvedl spolumajitel Velor-X-Trike Pavel Brída. Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119 000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20 000 dražší. S DPH je to tedy minimálně 143 990 korun.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky,...

Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální kompletace a montáž se dělá ve Staré Bělé. „S tím, že v budoucnu, pokud budou prodeje zajímavé, nejen na trhu v České republice, visí ve vzduchu otázka, že by se to mohlo celé i vyrábět tady,“ řekl Brída. Ten se malé elektromobily chystá uvést i na slovenský, polský, německý a další trhy. Výroba v Česku by v případě vyššího zájmu uspíšila dodávky. „Pokud je nebudeme mít skladem, tak se na to vozítko bude čekat tři měsíce,“ uvedl.

Jeho firma Motoscoot se prodejem a výrobou motocyklů a skútrů zabývá už 25 let. Do širšího povědomí vešla před šesti lety, kdy se pokoušela oživit výrobu legendárních vozidel Velorex (více čtěte zde). Vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Ta letos dala název celé firmě, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum - GALMA.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...
Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...

Společnost Velor-X-Trike ve Staré Bělé otevřela showroom, ve které zájemci najdou nabídku všech typů vozidel na elektrický pohon a veřejnou dobíjecí stanici. „Je to největší salon na elektromobilitu v České republice, který má být ucelený, co se týká prodeje elektrických vozidel od elektrického jízdního kola přes elektrické tříkolky, čtyřkolky, skútry, motocykly i obnovitelné zdroje, jako jsou solární elektrárny, větrné elektrárny, kogenerační jednotky,“ řekl Brída.

Fotogalerie

V minulém týdnu byla v Opavě uvedena do provozu veřejná dobíjecí stanice ze sloupu veřejného osvětlení. Vozy si tam lidé zatím mohou nabít zdarma. Bohumil Horák z Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava, který se zabývá měřením a řízením alternativních obnovitelných zdrojů energií, řekl, že nabíjecí zásuvky ve sloupech veřejného osvětlení umožní rozšířit nabíjecí body třeba na sídliště, kde dosud taková možnost není.

Elektromobily jsou podle něj mnohem účinnější než auta se spalovacím motorem, náklady na palivo jsou u elektrovozů oproti ostatním autům asi třetinové. „Nicméně máme teď elektromobily běžně v provozu a spotřebovávají zhruba deset kilowatthodin na sto kilometrů, což je asi 35 korun na sto kilometrů, to je ve skutečnosti asi litr paliva,“ řekl Horák.

Autoři: ,




Nejčtenější

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Další z rubriky

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
OBRAZEM: Dvoukolová raketa, na kterou je lepší mít zbrojní pas

Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes...  celý článek

Yamaha Grizzly 700 EPS
Yamaha Grizzly 700 EPS

r.v. 2011, naj. 4 000 km
284 999 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.