Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fisker Karma Sunset: elektrizující elektřina

aktualizováno 
Blízká automobilová budoucnost je skoro jistě elektrická, aspoň to tak vypadá po letošním autosalonu v Detroitu. U mladé automobilky Fisker si tím jsou jistí. Kromě sériové podoby velkého sedanu Karma ještě připravují otevřený sunset.

Fisker Karma Sunset | foto: Fisker

Autosalon Detroit

Automobilka dánského designéra Henrika Fiskera postavila na základech čtyřdveřového supersedanu stylový kupé-kabriolet s plechovou skládací střechou ovládanou elektromotory. Možná bude někomu připomínat Maserati GranTurismo beze střechy, ale o tom se zatím jenom šeptá...

Pozornost je ovšem nyní upřena především na sériové provedení limuzíny Karma. Už se na něj těší 1 300 klientů, kteří složili zálohu. Roční produkce je naplánována na 15 tisíc kusů, výroba bude probíhat ve fabrice finského Valmetu.

O pohon se stará systém pojmenovaný Q-DRIVE: 300 kilowattů dodávají dva elektromotory živené li-ion akumulátory, což vystačí na přibližně 80kilometrovou jízdu. Pak startuje přeplňovaný dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 260 koní z produkce GM, který ovšem neroztáčí kola, ale předává energii bateriím. Takto auto ujede dalších 300 kilometrů, což v konečných číslech vychází na dvouapůllitrovou spotřebu. Maximální krouticí moment 1 300 Nm rozjede dvě tuny karmy na 96 km/h za 5,8 sekundy.

Fisker už také oficiálně oznámil cenu: 87 500 dolarů. První kousky mají vyrazit do provozu koncem letošního roku.

Fisker Karma

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.