Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

  18:00aktualizováno  18:00
Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

Emisní mechanici se podle Fleischhanse potýkají se „strojovým vyhodnocením“ nových emisních programů. Vyhodnocení emisí musí podle nařízení Ministerstva dopravy proběhnout plně automatizovaně. Měřící aparatura si ovšem s autem často nerozumí. „Auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že během měření emisí sepne ventilátor chlazení,“ popisuje odborník. „Vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál.“

Majitelům pak hrozí že budou muset i plně vyhovující vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí.

„Problém je ve strojovém vyhodnocení“ jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit,“ popisuje expert. „Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky.“

Řešení emisní stanice našly, rozhodně ovšem není ideální. „Pomohou si ́šidítkem ́. Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako nevyhovující,“ popisuje Fleischhans. „To „šidítko“ je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto,“ vysvětluje.

Stejně jako v minulosti tak podle odborníka budou majitelé vozidel nuceni svěřovat auto pro provedení emisní kontroly do rukou zprostředkovatelů, kteří ji za poplatek navíc zajistí. Více čtěte v blogu Libor Fleischhanse na iDNES.cz - zde





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Přezouvání do letního je v plném proudu. Pozor na vibrace a hluk

Sezona zimních pneumatik je u konce a mnoho motoristů si mění kola svépomocí. Pokud se na to chystáte, buďte obezřetní. Nejdůležitější je správné utažení...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.