Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

  18:00aktualizováno  18:00
Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš CetkovskýiDNES.cz

Emisní mechanici se podle Fleischhanse potýkají se „strojovým vyhodnocením“ nových emisních programů. Vyhodnocení emisí musí podle nařízení Ministerstva dopravy proběhnout plně automatizovaně. Měřící aparatura si ovšem s autem často nerozumí. „Auto v emisním testu nevyjde třeba jen z toho důvodu, že během měření emisí sepne ventilátor chlazení,“ popisuje odborník. „Vlivem ne úplně spolehlivé techniky, mnoha chyb v programu, vozidlech samotných a snímání otáček či teploty motoru se najednou přístroj u toho či onoho kroku zasekne a zkrátka nejde pokračovat dál.“

Majitelům pak hrozí že budou muset i plně vyhovující vozidlo odstavit. STK je totiž bez vyhovujícího protokolu vyhodí.

„Problém je ve strojovém vyhodnocení“ jako jediném možném postupu, kdy mechanik nemá šanci průběh testu v měřicím přístroji nikterak ovlivnit,“ popisuje expert. „Ministerstvo dopravy ve snaze zarazit 15 let masového podvádění v emisních kontrolách zavedlo novou emisní metodiku, která téměř nedovoluje zásah lidské ruky.“

Řešení emisní stanice našly, rozhodně ovšem není ideální. „Pomohou si ́šidítkem ́. Jenže když k emisní stanici přijede někdo, koho emisní mechanik osobně nezná, nemůže si podvůdek dovolit a může Vás i se zánovním autem v záruce vyhodit jako nevyhovující,“ popisuje Fleischhans. „To „šidítko“ je krabička, která simuluje všechno tak, jako kdyby bylo na emisní přístroje napojené auto,“ vysvětluje.

Stejně jako v minulosti tak podle odborníka budou majitelé vozidel nuceni svěřovat auto pro provedení emisní kontroly do rukou zprostředkovatelů, kteří ji za poplatek navíc zajistí. Více čtěte v blogu Libor Fleischhanse na iDNES.cz - zde





Nejčtenější

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...
Renault Talisman 1.6dCi-96KW INTENS ČR...

r.v. 2016, naj. 6 244 km, diesel, 1. majitel
549 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.