Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kladiva a oštěpy vozí miniaturní miník na dálkové ovládání

aktualizováno 
Nabídka automobilky, která má formát svých modelů ve jménu, se stále rozrůstá. Nejnovější miník je k vidění v olympijském Londýně. K mání bohužel zatím není. Jezdí na baterky a nemá řidiče.

Zmenšené mini pro obsluhu některých atletických disciplín | foto: BMW Group

Mini Mini

Hned tři elektrické modýlky v měřítku 1 : 4 nejsou na atletickém stadionu jen tak pro parádu. Zmenšenina elektrické verze Mini E je na dálkové ovládání a vozí diskařům, oštěpařům a kladivářům jejich nádobíčko. Každý ze tří miníků najezdí denně kolem šesti kilometrů. Nejvíc uveze tento netradiční pomocník osm kilo.

Dojezd se v jeho případě uvádí v minutách. Po osmdesáti minutách nabíjení "do plna" může 110 centimetrů dlouhé auto drandit pětatřicet minut.

Řidič může být od modýlku až sto metrů daleko. O pohon pětadvacetikilového miníka se stará desetikoňový elektromotor.

Samozřejmostí jsou funkční světla, kliky, stěrače, kotoučové brzdy na předních kolech. Pneumatiky má model ohřebíkované, aby kola neprokluzovala na trávě.

BMW se zelenou duší

Olympijské kruhy jsou mnohobarevné, ovšem flotila sponzorských aut BMW pro olympijský výbor je zelená. Nejde však o barvu karoserie, ale o maximální důraz na ekologii. Nic jiného ani BMW nezbývalo, nízké emise si přímo vyžádal organizační výbor londýnské olympiády.

Žádal, aby flotila aut neměla průměrné vypouštěné emise vyšší než 120 g/km. A BMW tuto hranici ještě o čtyři gramy překonalo.

Fotogalerie

Z celkového počtu přibližně 2 700 automobilů jich má drtivá většina dieselový motor. V tomto směru patří BMW s technologií Efficient Dynamics na špičku, i tak ale musely dieselům pomoci hybridy a elektromobily. BMW ale organizačnímu výboru dodalo také motocykly a dokonce i kola.

Jasnou jedničkou v olympijské flotile BMW jsou sedany a kombi trojkové řady 320d Efficient Dynamics, výbor jich od automobilky dostal k užívání 1550. Druhou nejpočetnější částí flotily je o třídu větší model 520d Efficient Dynamics v 700 exemplářích. Podstatnou součástí flotily je i 200 "britských" Mini Countryman, samozřejmě opět v provedení s dieselovým motorem.

Elektrické BMW ActiveE

Čistě elektrických aut dodalo BMW do dějiště olympiády rovné dvě stovky, z toho 160 kusů jedničkového modelu ActiveE a 40 elektrických Mini E. Nepočetné hybridy zastupuje v olympijské flotile 20 vozů BMW ActiveHybrid 5. Zbytek flotily tvoří dieselová SUV X3 a X5: první pro tahání plachetnic, silnější a větší model pro manipulaci přívěsů s koňmi.  

Kolo BMW Streetcruiser

Mezi doprovodnými motocykly jsou modely BMW F650GS, R1200 RT a R1200 GS a logo BMW nese i 400 bicyklů Streetcruiser. Kola například využívají trenéři u veslařského kanálu. Další auta, motocykly a kola poskytlo BMW sportovním funkcionářům a novinářům.

Kdo se vydá do Londýna na hry a nechce specificky pomalované olympijské vozy BMW lovit v terénu, může navštívit speciální pavilon značky, který vyrostl mezi olympijským stadionem a plaveckým areálem u řeky Waterworks. I pavilon hraje na ekologickou notu. Je ochlazován vodou z řeky, kterou po vyčištění vypouští zpět v podobě vodní clony po svém plášti do řeky.

BMW pro olympiádu dodalo i motorky

Olympijské flotile je věnováno celé patro pavilonu, v dalších částech se pak sportovním fanouškům značka chlubí průřezem své produkce včetně několika prototypů. Vedle již dříve představených prototypů i3 a i8 to je i elektrický skůtr, elektrokolo a nebo zajímavá studie Mini Rocketman.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.