Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Fluence, velký renault za malé peníze

Renault postavil auto velikosti octavie s rozvorem passatu a s cenou na úrovni lépe vybavené ibizy. Fluence bude startovat na částce kolem tří set tisíc korun, koupit si ho ale můžete až po Vánocích.
Renault Fluence

Renault Fluence | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

V září slavil na frankfurtském autosalonu premiéru sedan nižší střední třídy s označením fluence. Na jeho bližší prozkoumání nás pozval Renault do Turecka, kde se ve městě Bursa vyrábí bok po boku Renaultu Thalia.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Renault můžete koupit
na www.automodul.cz

Renault Fluence je primárně určen pro východní trhy, (Turecko, Rumunsko a Rusko) kde je o sedany zájem největší, bude se ale dovážet i do západní Evropy.

Renault Fluence

Pořizovací cena základní verze fluence by na českém trhu měly být těsně pod 300 tisíc korun. Standardní výbava zahrnuje šestici airbagů, protiblokovací systém ABS, stabilizační systém ESP, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, elektrické ovládaní oken a vnějších zpětných zrcátek, přední mlhové světlomety, palubní počítač, autorádio s přehrávače CD a další prvky.

Technika méganu

Z technického hlediska vychází fluence z modelu mégane, opticky svou příbuznost ale trochu zapírá, alespoň navenek. Příbuznost lze zvenčí odhalit jen podle zrcátek nebo klik dveří. Všechno ostatní bylo ušito, tedy vylisováno přímo na tělo nového modelu. Jako celek působí fluence velmi elegantním a dospělým dojmem a má velmi vyvážené proporce.

boj o centimetry a koruny

Určitě máte ještě v paměti Renault Thalia první generace, který ačkoliv nepatřil v konkurenčním boji k nepohlednějším a ani technicky nejvyspělejším, dokázal díky agresivní cenové politice s českým automobilovým trhem pořádně zacloumat. Situace na poli nových vozů se za posledních pár let pořádně změnila, počínání Renaultu v boji o zákazníka postupně následovala většina tradičních automobilek, až na výjimky se ale vždy jednalo a malá auta. Koupit velké rodinné auto za slušné peníze, které navíc nebude mít na kapotě logo Dacia je opravdový kumšt i dnes.

Prodloužení rozvoru hatchbacku o 61mm na obrovských 2702 mm se příznivě projevilo nejen na vnitřním prostoru, ale i na dynamické boční siluetě. V žádném případě se nejedná o hatchback s naroubovaným kufrem, jak jsme byli dříve zvyklí, fluence chce být velmi sebevědomým sedanem, kterého navíc dělí jen pár centimetrů od střední třídy. Jeho karoserie je 4 618 mm dlouhá, 1 809 mm široká a 1 479 mm vysoká.

Původní tříprostorový mégane má i v době svého odchodu do automobilového důchodu pořád co nabídnout, minimálně z hlediska originality. Renault ovšem za poslední roky zásadně překopal svůj stylistický jazyk, upustil od individualit a konstrukčních výstřelků a vydal se cestou konzumní popularity. Přesně takový je v kostce i nový fluence. Je to moderní a velmi pohledný vůz, líbit se bude všem, ale nikdo se asi nebude rozplývat při studování jeho křivek.

Spousta místa

Interiér nejmladšího renaultu je po stránce vzhledu téměř totožný s méganem. Stylistických rozdílů je uvnitř pomálu a ještě méně jsou důležité. Ten nejpodstatnější, odhalíte hned při usednutí za volant. Trochu kontroverzní digitální rychloměr z méganu byste tu hledali marně.

Pod oblou přístrojovou kapličkou je umístěna dvojice klasických analogových ciferníků. Vše ostatní mají sourozenci prakticky společné, tedy na pohled a dotek příjemné materiály, elegantní barevné kombinace i interiérové dekory, za které by se nemuseli stydět ani o třídu vyšší konkurenti.

O poznání víc se nový fluence odlišuje od členů rodiny mégane nabídkou vnitřního prostoru. Výrazného zlepšení doznal především prostor na zadních sedadlech. V podélném směru je místa opravdu nadbytek a výrobce dokonce tvrdí že je v tomto ohledu třídním favoritem.

Pořádný sedan dělá také pořádný kufr, ten v Renaultu Fluence má solidních 496 litrů a lze ho sklopením asymetricky dělených zadních sedaček ještě příležitostně zvětšit. Tradiční nevýhoda sedanů v podobě nepříliš rozměrného vstupního otvoru zavazadlového prostoru se projevuje i zde.

Renault Fluence

Pochvalu zaslouží velké množství odkládacích přihrádek, schránek a kapes, které jsou účelně rozesety po celém prostoru pro posádku a poskytují dalších 23 litrů objemu. Cestujícím na zadních sedadlech přijdou vhod i sluneční clony integrované v bočních dveřích, v této kategorii trochu unikátní prvek výbavy.

Ve fluence se sedí na dnešní poměry nečekaně nízko, dokonce tak nízko, že pokud jsou přední sedadla ve standardní poloze, nelze pod ně vzadu zasunout ani chodidla. Trochu obtížněji se kvůli nižšímu posezu hledá optimální pozice za volantem, sloupek řízení by si rozhodně zasloužil možnost aretace ve vodorovnější poloze, než kterou nabízí.

Šest motorů, pro Česko tři

Paleta motorů zahrnuje celkem šest pohonných jednotek, na náš trh, se ale dostane pouze polovina. Vyznavači benziňáků nebudou mít na výběr, bude spalovat výhradně čtyřválcová šestnáctistovka s výkonem 110 koní, která bude k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou.

Ekonomicky smýšlející zákazníci mohou volit mezi vznětovými agregáty 1,5 dCi o výkonech 85 nebo 105 koní s pěti nebo šestistupňovou převodovkou.

Základní motorizace fluence, tedy zážehová jedna-šestka, překvapivě nepůsobí tak přesvědčivě, jak 110 slibuje. Její papírově solidní výkonové parametry bohužel nedokáže efektivně využít převodovka. Mechanické pětistupňové ústrojí má velmi dlouhé převody, které si s naturelem motoru příliš nerozumí. V nižších otáčkách agregát nejeví příliš chuti do života, je tichý, kultivovaný, ale se slabší dynamikou. O poznání lépe se benziňák cítí v rozmezí čtyř a pěti a půl tisíci otáček, kdy podstatně lépe táhne, ale je i výrazně hlučnější.

Renault Fluence

Silnější turbodiesel s manuální šestistupňovou převodovkou je lepší volbou. Motor je pružný, výrazně zabírá už od nízkých otáček a v běžném provozním spektru je velmi tichý a kultivovaný. Oproti benzínovému protějšku je samozřejmě i úspornější a to v průměru o více než dva litry paliva.

I když se fluence navenek tváří sportovně a dynamicky, v nitru duše je "francouzem" se vším všudy. Pokud máte rádi typické francouzské koráby, které houpavou jízdou překonávají nástrahy silnic, budete s Renaultí novinkou spokojeni.

Automobilka s ohledem na trhy nebo ještě lépe vozovky trhů, pro které je navržen, fluence vybavila velmi komfortním odpružením a v této kategorii i mimořádně kvalitním odhlučněním. Už první kilometry za volantem dávají tušit, že víkendové vyjížďky do zatáček nebudou jeho oblíbenou kratochvílí, do role požírače dálničních kilometrů se naopak dokáže vcítit dokonale.

Renault Fluence

V táhlých zatáčkách drží podvozek statečně i při vyšších rychlostech, v ostrých šikanách ale dává najevo svou vrozenou nedotáčivost. Na klikatých tratích se negativně projevuje komfortní naladění podvozku a jednoduchá konstrukce zadní nápravy.

Fluence při svižném tempu jen neochotně mění směr, odlehčená záď navíc opouští zvolenou stopu a vybočuje do stran. Informace o snížení trakce ale dává dostatečně najevo nakláněním karoserie a kvílením pneumatik.

S komfortním charakterem vozu koresponduje také odpor mechanických prvků ovládání. Řízení, řazení i ovládání pedálové skupiny vyžaduje minimum sil, což bude vyhovovat především ženám.

Renault Fluence v číslech
Označení 1,6 16V 110 1,5 dCi 85 1,5 dCi 105
Motor atmosférický zážehový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Převodovka / stupňů manual / 5 manual / 5 manual / 6
Zdvihový objem 1598 1461 1461
Válců / ventilů 4/16 4/8 4/8
Max. výkon (kW / koní) 81/110 63/85 78/105
Kroutící moment (Nm) 151 200 240
Kombi. spotřeba( l/100km) 6,5 4,5 4,5
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,7 13,4 10,4
Maximální rychlost (km/h) 185 175 185
Emise CO2 (g/km) 155 119 119

  • Nejčtenější

Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají

12. května 2024

Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejprodávanější Škoda nemá tříválec a dostala funkci, kterou si snad ještě rozmyslí

16. května 2024

Octavia je nejúspěšnější škodovkou všech dob, ve čtyřech novodobých generacích jich od roku 1996...

Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář

14. května 2024

Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcaři varují před dětskou sedačkou, která se rozlámala při testech

13. května 2024

Test dětských autosedaček, jehož kompletní výsledky budou zveřejněny na konci letošního května,...

Kolínskou Toyotu poprvé povede Čech. Respektovaný odborník, co zná Japonsko

18. května 2024

Novým prezidentem kolínské automobilky Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se od června stane...

Nebezpečí nepřijde samo, musí se vyhledávat. Štreku do Atén zdolal i trabant

18. května 2024

Zdvojnásobte cestu do Chorvatska, vynechte dálnice a vezměte auto, ve kterém jste na dovolenou...

V Divišově chystají elektrickou Jawu. EL-NICO bude karbonový unikát

17. května 2024

Divišovský výrobce motocyklů Speedway Factory (dříve Jawa Factory) a Vysoká škola Liberec dokončují...

Dva druhy vulgarit za volantem. Jeden uleví přetlaku, druhý je nebezpečný

17. května 2024

Nadáváte za volantem? A jaké nadávky používáte? A nadáváte přímo konkrétnímu člověku nebo spíše jen...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Zemřel Vlastimil Harapes. Baletní mistr Národního divadla i českých filmů

Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. Dlouhá léta byl sólistou baletu Národního divadla. Zahrál si...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...