Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focus kombi - dobrý dojem kazí maličnosti

aktualizováno 
- Ford Focus 1.8 kombi má perfektní podvozek, prostorný i dobře zpracovaný interiér a velký kufr. Na první dojem to je výborný vůz, u něhož však zarazí pár maličkostí, které dobrý pocit poněkud kazí. Příklad? Velké výkroje pro odložení nápoje, z nichž se plechovka i plastová láhev v první zatáčce vyklopí a rozleje na koberec. S dalšími kilometry na sebe nemile upozorní vyšší spotřeba ve městě.
Benzinový motor s výkonem 85 kilowattů (115 koní) je pro model dobrou volbou. Ačkoliv je šestnáctiventilový, focuse svižně zrychluje i v nižších otáčkách. Podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) však vůz není mezi konkurenty vždy nejrychlejší. Jeho soupeři na trhu - Renault Mégane 1.6 kombi nebo Škoda Octavia 2.0 (měřena v provedení sedan) - slibují lepší zrychlení na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň. Akcelerace z klidu na 100 kilometrů v hodině je u všech tří vozů téměř stejná. V případě zmíněného zážehového motoru hlavně ve městě budou řidiči naříkat nad spotřebu. Ta se během redakčního testu jen málokdy v průměru dostala pod desetilitrovou hranici, jednou se dokonce vyšplhala až ke 12 litrům na 100 kilometrů. Při cestách mimo městská centra bral Ford Focus 1.8 kombi kolem sedmi litrů na 100 kilometrů. Velké trumfy automobilu představuje prostorný interiér. Zatímco jeho šířku lze hodnotit jako průměrnou, místa na zadních sedadlech je ve focusu více než u největších konkurentů nižší střední třídy. Za fordem zaostávají kombíky octavia, golf i astra, stejně prostoru jako focus nabízí Renault Mégane kombi. Naopak ještě více místa na zadních sedadlech má podle výsledků ze zkušebny ÚSMD Citroën Xsara kombi. Také přístup do zavazadlového prosoru a především jeho objem má Focus kombi příkladný. Hrana kufru je nízko nad zemí, otvor pro nakládání zavazadel patří v hodnocení kombíků k největším. Objem pro zavazadla předčí mezi největšími konkurenty jen Škoda Octavia Combi. K absolutní špičce řadí focuse výborné jízdní vlastnosti. Vůz se chová neutrálně i při ostřejším zacházení, navíc je na městských nerovnostech nanejvýš komfortní. Jistě působí i brzdy Focusu kombi 1.8, bez připomínek je hladké řazení rychlostních stupňů. Výborné je přesné řízení. K řidičovu pohodlí přispívá dvěma směry nastavitelný volant a výškově seřiditelné sedadlo. Jeho pohyb směrem vzhůru a dolů obstarává klička pod sedákem, která není nejpraktičtější. Stejnou výtku si zaslouží krátké páčky ovládání blikačů a světel pod volantem a horší zavírání pátých dveří. Ty často špatně zaklapnou, úkon je nutné opakovat a u znečištěného auta má řidič rázem špinavé ruce. Zkoušený vůz provázelo během testu vrzání přicházející od zadního sloupku. Jak je Ford Focus kombi praktický pro tělesně handicapované lidi, to v rámci redakčního testu vyzkoušel a zhodnotil Martin Kovář: "Nástup do focusu je spíše jako do velkoprostorového vozu - vysoký posez je vynikající pro přehled řidiče, méně pak už pro přemístění imobilního pasažéra. Jinak je Focus kombi stejně jako ostatní konkurenti prostorný, což postižení řidiči a jejich rodiny určitě ocení."

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,7
Zrychlení 0-400 m 18,0
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 11,6
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 30,2
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 31,8
Pramen: ÚSMD

Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka
Pružnost motoru 7
Převodovka 9
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interiér
Prostor na př. sedadlech 8
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 9
Výhled z vozu 7

Podvozek
Jízdní vlastnosti 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností  9
Brzdy 8


Očima designéra
Design Fordu Focus je od začátku trnem v oku konkurence. A když oponenti nemohli zpochybnit kvalitu, tak alespoň hovořili o brzké ztrátě jeho kouzla. Nedočkali se a dva roky po premiéře lze s klidným svědomím konstatovat, že jde o klenot průmyslového designu. Jeho kvalita je dána dokonalou harmonií mezi tvarem a funkcí. Při hledání alespoň jedné symbolické chybičky poukáži snad jen na nedomyšlené otevírání pátých dveří. Ty sice lze elegantně odjistit z kabiny řidiče nebo tlačítkem na klíčku, ale zašpinění rukou při zavírání zabrání snad jen všudypřítomný papírový kapesníček.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Automobil roku 1999 a v Česku vloni čtvrtý nejprodávanější zahraniční vůz už lze koupit z druhé ruky. Zatím v bazarech není často k vidění, avšak v průběhu přibližně dvou let se nabídka znásobí a uspokojí různorodé zákazníky. Hodnota na trhu ojetin bude klesat průměrně, a to ve velkých i malých autobazarech. To platí i pro jednotlivé regiony, kde zřejmě nebudou výrazné rozdíly v ceně. Po tříletém užívání bude atraktivní vůz k dispozici přibližně za 295 tisíc a začátkem roku 2005 za 220 tisíc korun.
Peter Kolník, autor je spolupracovníkem redakce


 

Ford Focus kombi

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.