Focus kombi: svezení příjemné, ale drahé

  • 85

Focus není na našich silnicích rozhodně nováčkem. Svou světovou premiéru si odbyl již před pěti lety - koncem roku 1998. Rok nato pak získal ocenění evropského auta roku. Kombíku sice na jedné staně chybí "švih" hatchbacku, na druhou stranu poskytne víc než dostatek prostoru pro uspokojení choutek stěhováníchtivých majitelů.

hodnocení iDNES 4/5

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Focus 
na inzertním serveru www.automodul.cz

Ford Focus kombi se stopatnáctikoňovým motorem pod kapotou je ideálním vozem na dovolenou, zalíbení v něm naleznou větší rodiny, ale i cyklisté a vůbec všichni, kterým je kufr jejich vozu stále malý.

Testovaný vznětový "common-rail" o objemu 1.8 litru zaujal vysokým výkonem dostupným v širokém rozsahu otáček. Spořivého řidiče zajímá pak především spotřeba, která se i při razantní jízdě drží v přijatelných mezích.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Jednoznačným nedostatkem je pak možnost pořízení tohoto nejsilnějšího dieselu v nabídce pouze v kombinaci s nej-výbavou Ghia. Za těchto okolností se pak cena auta střední třídy šplhá výše, než by bylo zdrávo.

VNĚJŠÍ VZHLED
I přesto, že Ford Focus na našich silnicích nějaký ten pátek potkáváme, stále patří k tomu nejlepšímu co (alespoň z pohledu designu a jízdních vlastností) dnešní trh v nižší střední třídě nabízí. Je téměř jisté, že právě focusu bude jednou v odborných i populárních knihách o automobilové historii věnováno čestné místo.

Kombík sice potlačuje dynamičnost hatchbacku rozměrným zavazadelníkem konvenčních tvarů (víceméně krabice), na druhou stranu působí dojmem solidního rodinného automobilu. Vůbec se zdá, jako by kombi se sedanem pošilhávali po vyšší kategorii vozu než té, kde úspěšně "čeří vodu" hatchback. Kombi je o 28 centimetrů delší než hatchback. Je též o něco vyšší, než ostatní karosářské verze (oproti nejnižšímu hatchbacku o necelé 2 centimetry).

Témata: Ford, Ford Focus, jízdné