Focus nové generace? Snad už na jaře!

  • 16
Přestože nepatří na evropských silnicích k nejmladším, pořád důrazně promlouvá do prodejních statistik. Ford Focus přišel na svět v roce 1998 a od té doby je svým nadčasovým designem a naprůměrnými jízdními vlastnostmi stále v popředí zájmu motoristů. Stala se z něj zavedená značka - i absolutní motoristický laik cosi o focusu slyšel.

I když se starý focus prodává nad očekávání dobře, sedm let je přece jen v automobilovém průmyslu dost dlouho, a tak můžeme v nejbližší době očekávat jeho druhou generaci.

Letošní podzim je ve znamení souboje nových generací jeho přímých konkurentů - Volkswagenu Golf V, Opelu Astra a novinky Mazda 3, svůj díl si bude chtít dozajista uzmout i Daewoo Lacetti, případně inovovaná Honda Civic. Dá se proto očekávat, že v příštím roce na autosalonu v Ženevě už nový focus uvidíme v plné kráse. Jako hodnotný předkrm prozatím působé chytré MPV nazvané C-MAX.

Po intertnetu už pár týdnů několik spekulativních obrázků koluje. Z těch nejhodnověrnějších se dá vyčíst, že se linie přední části utajované novinky příliš nezmění, pouze se o něco přiblíží c-maxu. Vpředu se velká revoluce pravděpodobně konat nebude, o to víc se stylisté vyřádili na zadních partiích. Z prvních obrázků připomíná nový focus zezadu spojení nového Audi A3 a Opelu Kadett z konce 80.let. Hlavní dynamické linie nebo výrazné prolisy blatníků zůstanou samozřejmě zachovány. Je předpoklad, že interiér se bude z valné části inspirovat c-maxem, samozřejmě s určitými změnami a vylepšeními.

Ještě méně překvapení přinese nabídka pohonných jednotek. V benzínových budou agregáty začínat u šestnáctiventilové čtrnáctistovky o výkonu 75 koní, nejsilnější by pak měl být přeplňovaný dvoulitr známý z ostrého "eReSa" (215 koní). Mezi nimi pak budou figurovat motory 1.6, 1.8 a 2.0 litru o výkonech od 100 do 145 koní. Výrobce nezapomene ani na sportovnější verzi ST se 170 koňmi pod kapotou. Naftové motory, na jejichž vývoji Ford spolupracoval s francouzským koncernem PSA, budou o objemech 1.6 (110 koní), 2.0 (136 koní) a 2.2 (165 koní).

Hatchback, kombi, sedan ... a něco navíc

Po c-maxu, jehož prodej startuje koncem letošního roku, by měl na jaře (březen-duben) absolvovat premiéru nejprve pětidveřový hatchback focusu. Do léta by měl přibýt kombík. Na konec příštího roku se pak očekává odhalení sedanu.

Protentokrát by však nemělo zůstat jen u těchto základních karosářských verzí. Na rok 2005 Ford údajně chystá další dvě lahůdky v podobě kabrioletu (ten však pravděpodobně nebude mít stále rozšířenější tuhou elektronicky sklápěnou "CCstřechu") a kupé.

Takto si představují nový Focus novináři z Infomotori.

Takto si představují nový Focus novináři z Infomotori.