Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focus pro Mao Ce-tunga

  14:46aktualizováno  14:46
Nová generace modelu focus se řadí k nejočekávanějším novinkám letošního roku a automobilový svět se už jen třese, zákazníci v napjatém očekávání a konkurence strachem, jaký bude. Ford přivezl do Pekingu na autosalon první oficiální studii, která předznamenává jeho finální podobu.

Doby kdy východ nadbíhal západu jsou minulostí, nyní se západ moc snaží, aby ho Čína vzala na vědomí a vpustila ho do svého hájemství. Všechny automobilky bez výjimky v pohledu na bezedný trh zapomenou na výhrady týkající se společenského zřízení a jdou za nejperspektivnějším trhem pro auta všech kategorií. Nejlidnatější země světa nenasytně pohltí všechny vozy, které jim výrobci nabídnou.

Auto, které se už za svého života - stejně jako před mnoha lety nejbližší rival VW Golf - stalo legendou už foto-špóni načapali na předprezentaci pro vybranou skupinu zákazníků (fotogalerie ZDE). Jak vidno, to co vyčítáme nové octavii, se nestydí udělat ani focus. Ten si také spíše než designérskou revoluci připravil evolucí.

Karoserie toho dost pochytila z C-Maxu, proporce ale zůstaly zachovány, jen se vše zdá oproti "zakladateli rodu" trochu komplikovanější. Tolik neoficiální fotografie.

Čína se však nespokojí jen s nimi. Ford proto do Pekingu přivezl návnadu, která má publikum natěšit na podzimní pařížský autosalon. Fordův koncept už pravděpodobně ukazuje finální tvář nového focusu, ovšem v tříprostorové verzi. Na první pohled se zdá, jakoby focus sedan lehce "zmondeovatěl". To co stojí v Pekingu vypadá spíše jako zmenšené mondeo upravené vzhledem k menšímu vzrůstu tamních obyvatel, než jako nástupce bestselleru nižší střední třídy.

Test Fordu Focus
C-MAX

Nemusíme mít strach, klasický focus bude stále hatchback s pěti dveřmi. Do Pekingu sedan přivezli proto, že méně rozvinuté automobilové trhy, považují dvouprostorové hatchbacky za méněhodnotná auta v porovnání s nepraktickými, ale tříprostorovými sedany. Odmysleme si tedy to co má auto od třetího (C) sloupku dále a máme před sebou budoucí focus, který bude na našich silnicích prohánět octavie, golfy, astry, mazdy 3 apod.

Pekingský focus concept je konceptem se vším všudy. Devatenáctipalcová kola, speciální stříbrnomodrý lak, který dokonce dostal speciální a dostatečně tajemné jméno Sapphire Ice, sportovně-agresivní nárazníky to vše nesmí na pódiu autosalonu chybět. Hračičkové od fordu se však nejvíce vyřádili se světly vozu. Zahodili všechny žárovky a nahradili je LEDkami, především kouzla na zadních sdružených světlech stojí za pozornost.

O motoru, má-li vůbec studie nějaký, ford cudně mlčí. Jaké pohonné jednotky jsou vůbec ve hře?

Pro "holé" přemisťování z bodu A do bodu B bude postačovat šestnáctiventilová 1,4 o výkonu 75 koní (55 kW). Zákazníci z opačného konce spektra řidičů pak sáhnou po dvoulitrovém turbomotoru ve vražedné verzi RS. Pro úplnost doplňme, že budou kočírovat stádo 215 hodně divokých koní (158 kW).

Extrémy jsou vyřešeny, normální klientela sáhne po 1,6; 1,8 nebo dvoulitru s výkony od 100 do 145 koní (74 - 107 kW). Zapomenout nesmíme ani na sportovní verzi ST se 170 koňmi (125 kW) pod kapotou.

Z dieselových motorů zavítají k focusům motory vzešlé ze spolupráce s PSA (Citroën + Peugeot) a které půjdou též do některých jaguarů a volv (s S40 bude mít focus i stejný podvozek). Půjde o motory o objemech 1,6; 2,0 a 2,2 litru s výkony 110; 136 a 165 koní (81, 100 a 121 kW).

V říjnové Paříži se můžeme těšit na pětidveřový focus, první kousky by k zákazníkům mohl přinést Ježíšek. Na sedan a třídveřový hatchback si budeme muset počkat do jara 2005. Verze kombi nabídku obohatí až v létě příštího roku.

U fordu si nejvíce vyhráli se světly vozu. Zahodili všechny žárovky a nahradili je LEDkami, především kouzla na zadních sdružených světlech stojí za pozornost.

Fordův koncept už pravděpodobně ukazuje finální tvář nového focusu, ovšem v tříprostorové verzi. Na první pohled se zdá, jakoby focus sedan lehce "zmondeovatěl".

Pekingský focus concept je konceptem se vším všudy. Devatenáctipalcová kola, speciální stříbrnomodrý lak, který dokonce dostal speciální a dostatečně tajemné jméno Sapphire Ice, sportovně-agresivní nárazníky to vše nesmí na pódiu autosalonu chybět.

Nová generace modelu focus se řadí k nejočekávanějším novinkám letošního roku a automobilový svět se už jen třese, zákazníci v napjatém očekávání a konkurence strachem, jaký bude.

Odmysleme si tedy to co má auto od třetího (C) sloupku dále a máme před sebou budoucí focus, který bude na našich silnicích prohánět octavie, golfy, astry, mazdy 3 apod.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.