Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Focus pro Mao Ce-tunga

  14:46
Nová generace modelu focus se řadí k nejočekávanějším novinkám letošního roku a automobilový svět se už jen třese, zákazníci v napjatém očekávání a konkurence strachem, jaký bude. Ford přivezl do Pekingu na autosalon první oficiální studii, která předznamenává jeho finální podobu.

Doby kdy východ nadbíhal západu jsou minulostí, nyní se západ moc snaží, aby ho Čína vzala na vědomí a vpustila ho do svého hájemství. Všechny automobilky bez výjimky v pohledu na bezedný trh zapomenou na výhrady týkající se společenského zřízení a jdou za nejperspektivnějším trhem pro auta všech kategorií. Nejlidnatější země světa nenasytně pohltí všechny vozy, které jim výrobci nabídnou.

Auto, které se už za svého života - stejně jako před mnoha lety nejbližší rival VW Golf - stalo legendou už foto-špóni načapali na předprezentaci pro vybranou skupinu zákazníků (fotogalerie ZDE). Jak vidno, to co vyčítáme nové octavii, se nestydí udělat ani focus. Ten si také spíše než designérskou revoluci připravil evolucí.

Karoserie toho dost pochytila z C-Maxu, proporce ale zůstaly zachovány, jen se vše zdá oproti "zakladateli rodu" trochu komplikovanější. Tolik neoficiální fotografie.

Čína se však nespokojí jen s nimi. Ford proto do Pekingu přivezl návnadu, která má publikum natěšit na podzimní pařížský autosalon. Fordův koncept už pravděpodobně ukazuje finální tvář nového focusu, ovšem v tříprostorové verzi. Na první pohled se zdá, jakoby focus sedan lehce "zmondeovatěl". To co stojí v Pekingu vypadá spíše jako zmenšené mondeo upravené vzhledem k menšímu vzrůstu tamních obyvatel, než jako nástupce bestselleru nižší střední třídy.

Test Fordu Focus
C-MAX

Nemusíme mít strach, klasický focus bude stále hatchback s pěti dveřmi. Do Pekingu sedan přivezli proto, že méně rozvinuté automobilové trhy, považují dvouprostorové hatchbacky za méněhodnotná auta v porovnání s nepraktickými, ale tříprostorovými sedany. Odmysleme si tedy to co má auto od třetího (C) sloupku dále a máme před sebou budoucí focus, který bude na našich silnicích prohánět octavie, golfy, astry, mazdy 3 apod.

Pekingský focus concept je konceptem se vším všudy. Devatenáctipalcová kola, speciální stříbrnomodrý lak, který dokonce dostal speciální a dostatečně tajemné jméno Sapphire Ice, sportovně-agresivní nárazníky to vše nesmí na pódiu autosalonu chybět. Hračičkové od fordu se však nejvíce vyřádili se světly vozu. Zahodili všechny žárovky a nahradili je LEDkami, především kouzla na zadních sdružených světlech stojí za pozornost.

O motoru, má-li vůbec studie nějaký, ford cudně mlčí. Jaké pohonné jednotky jsou vůbec ve hře?

Pro "holé" přemisťování z bodu A do bodu B bude postačovat šestnáctiventilová 1,4 o výkonu 75 koní (55 kW). Zákazníci z opačného konce spektra řidičů pak sáhnou po dvoulitrovém turbomotoru ve vražedné verzi RS. Pro úplnost doplňme, že budou kočírovat stádo 215 hodně divokých koní (158 kW).

Extrémy jsou vyřešeny, normální klientela sáhne po 1,6; 1,8 nebo dvoulitru s výkony od 100 do 145 koní (74 - 107 kW). Zapomenout nesmíme ani na sportovní verzi ST se 170 koňmi (125 kW) pod kapotou.

Z dieselových motorů zavítají k focusům motory vzešlé ze spolupráce s PSA (Citroën + Peugeot) a které půjdou též do některých jaguarů a volv (s S40 bude mít focus i stejný podvozek). Půjde o motory o objemech 1,6; 2,0 a 2,2 litru s výkony 110; 136 a 165 koní (81, 100 a 121 kW).

V říjnové Paříži se můžeme těšit na pětidveřový focus, první kousky by k zákazníkům mohl přinést Ježíšek. Na sedan a třídveřový hatchback si budeme muset počkat do jara 2005. Verze kombi nabídku obohatí až v létě příštího roku.

U fordu si nejvíce vyhráli se světly vozu. Zahodili všechny žárovky a nahradili je LEDkami, především kouzla na zadních sdružených světlech stojí za pozornost.

Fordův koncept už pravděpodobně ukazuje finální tvář nového focusu, ovšem v tříprostorové verzi. Na první pohled se zdá, jakoby focus sedan lehce "zmondeovatěl".

Pekingský focus concept je konceptem se vším všudy. Devatenáctipalcová kola, speciální stříbrnomodrý lak, který dokonce dostal speciální a dostatečně tajemné jméno Sapphire Ice, sportovně-agresivní nárazníky to vše nesmí na pódiu autosalonu chybět.

Nová generace modelu focus se řadí k nejočekávanějším novinkám letošního roku a automobilový svět se už jen třese, zákazníci v napjatém očekávání a konkurence strachem, jaký bude.

Odmysleme si tedy to co má auto od třetího (C) sloupku dále a máme před sebou budoucí focus, který bude na našich silnicích prohánět octavie, golfy, astry, mazdy 3 apod.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zemřel šéf slavného studia Pininfarina, jež obléklo Zetor, Ferrari i Mattoni

13. dubna 2024

Zemřel Paolo Pininfarina, šéfovi legendární designérské společnosti Pininfarina bylo 65 let....

Německý boj o klima. Ministr dopravy děsí řidiče plány na zákazy jízdy

17. dubna 2024

Německý ministr dopravy Volker Wissing vystrašil miliony německých řidičů slovy o možných plošných...

Jaké jsou vyhlídky autoprůmyslu v Evropě? Diskutovat budou experti i politici

17. dubna 2024

Sledujte debatu o konkurenceschopnosti Evropské unie, budoucnosti automobilového průmyslu, cílech...

Čínské Chery začínalo s fejkovým toledem. Ze Španělska chce nyní dobýt Evropu

17. dubna 2024

Chery se stane první čínskou automobilkou, která bude mít v Evropě svoji továrnu. Bude to právě ve...

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud Flotily duchů, která...