Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Focusů s výkonem 350 koní vyrobí jen 500. Do Česka jich přijede setina

aktualizováno 
Focus druhé generace si už balí do důchodu. Povedený ford, který i na sklonku života umí zatočit s mnohem mladšími konkurenty, se ale chce rozloučit s plnou parádou. Focus RS500 vznikne pouze v pěti stovkách kusů.

Limitovaná série Focusu RS se představí příští týden na autosalonu v Lipsku. Ještě ostřejší verze ostrého Focusu RS dostane posílený pětiválec, namísto původních 305 koní dostali motoráři z dvouapůllitrového přeplňovaného agregátu nově 350 koní. Maximální výkon je dostupný při šesti tisících otáčkách; 460 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu (o dvacet víc než v základním RS) je k mání v rozmezí 2500 a 4500 otáček. Zvýšení výkonu dosáhli ladiči Fordu montáží většího chladiče turba, většího filtru sání, upraveného výfuku a benzinového čerpadla, nezbytné bylo také přemapování řídicí jednotky.

Z místa na stovku vystřelí Focus RS500 za 5,6 sekundy, na stošedesátku se rozjede z nuly za 12,2 sekundy a maximálně uhání 265kilomerovou rychlostí. Na přední poháněné nápravě s oddělenou těhlicí (RevoKnuckle) nechybí samosvorný diferenciál Quaife.

Ford Focus RS500Ford Focus RS500

Vývojáři mohli použít komponenty z obyčejného "krotkého" Focusu RS. Díly motoru a podvozku jsou stejné, protože už při stavbě "základní" verze počítali vývojáři s ne zrovna opatrným zacházením uživatelů a hlavně předpokládali, že si RS budou majitelé sami upravovat, takže díly dimenzovali "s rezervou". Brzdy se liší pouze lakováním třmenů, RS500 je má rudé.

Testeři protáhli vylepšený Focus RS na nejtěžší závodní okruh světa, na severní smyčku Nürburgringu a na jeden zátah ji objeli pětsetkrát. Nonstop tak najeli testovacích 10 tisíc kilometrů.

Focus RS500 poznáte na první pohled. Dostane výhradně černé lakování Panther Black, kterému dodá matný vzhled speciální fólie. Originální jsou i černé ráfky devatenáctipalcových kol. Vnitřek má červené doplňky a hlavně štítek s číslem daného exempláře. Nejdůležitější jsou sportovní sedačky Recaro.

Ford Focus RS500

Výroba unikátní černé série focusu začne v květnu ve fabrice v Saarlouis. Pět set kusů si rozdělí dvacet evropských zemí. Do Česka se dostane pět kusů, do Německa 55, do Francie 56, do Anglie 101...

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.