Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Folz: Benzinové hybridy nemají v Evropě budoucnost

  15:37aktualizováno  15:37
Šéf koncernu PSA, tvořené francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën, Jean-Martin Folz prozradil, že na začátku roku 2006 automobilky představí hybridní prototyp, využívající vznětový motor. Řekl to při příležitosti oslav pětiletého výročí zahájení výroby v Brazilské továrně PSA.

S hybridním pohonem se veřejnost seznámila již v Toyotě Prius, kterou odborná porota složená z motoristických novinářů vyhlásila Autem roku 2005. Ekologický a střídmý prius ale čepuje benzin.

Vedení francouzského koncernu naopak vidí budoucnost hybridních aut v naftových motorech.

"Dieselové motory nabízejí stejné výkony jako benzinové, ovšem se spotřebou až o dvacet procent nižší. Pouze dieselový hybridní systém je atraktivní, protože nabídne reálné snížení spotřeby," řekl serveru just-auto Folz. "Vzhledem k velké oblibě vznětových motorů není v Evropě prostor pro benzinová hybridní auta. Jsou vhodnější pro země, kde benzin dominuje - například Spojené státy a Japonsko."

PSA se podílí v Brazílii na vývoji vznětového motoru, poháněného ekologickým palivem na bázi sojového oleje s příměsí alkoholu z cukrové třtiny.

Folz k projektu dodal, že hybridní pohon využívající biodieselový motor může razantně snížit hladinu škodlivých emisí, zatím nevyřešeným problémem je ale vysoká cena.

"Představíme prototyp, který dokáže životaschopnost této technologie, ale prozatím nevíme, jestli taková auta budeme vyrábět. Nevíme, jestli jsou zákazníci připraveni platit za to, že ušetří," dodal Folz.

Francouzský diesel-hybrid se představí v osobním autě začátkem roku 2006. Ve světě už ale dnes tato technologie funguje; začátkem října například zařadilo Chicago do vozového parku 20 diesel-hybridních městských autobusů New Flyer.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.