Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nechal fordku 40 let v lese a teď ji znovu našel

aktualizováno 
Fin Pekka Nummelin z městečka Mikkeli nechal svůj Ford Anglia hnít v lese v roce 1974. Před nedávnem se se svým synem vydal na stejné místo a s údivem zjistil, že tam vůz stále stojí.

Ford Anglia z roku 1967 vypadá téměř nepoškozeně, zůstaly mu například všechna skla a světla. | foto: Profimedia.cz

Tehdy dvacetiletý tesař Pekka Nummelin si vůz Ford Anglia z roku 1967 koupil kvůli dojíždění do práce a za přítelkyní. V roce 1974 ho pak odstavil v lese poblíž domu rodičů. Časem se odstěhoval a na svůj ford úplně zapomněl.

Fotogalerie

Letos v září se synem zavedl řeč na auta a na svoji stařičkou fordku si vzpomněl. Oba se pak společně vydali do města Mikkeli a ke svému překvapení našli vůz na úplně stejném místě.

Anglia před desítkami let doplatila na drsné finské podnebí. Během jedné zimy se totiž z chladiče začala ztrácet nemrznoucí kapalina (pravděpodobně kvůli prasklé hadici) a Pekka Nummelin ji trochu neobratně doplňoval vodou.

„To není zrovna nejlepší nápad, když tady v zimě dosahuje teplota až minus 20 stupňů Celsia,“ napsal na server reddit.com jeho syn Tommi Nummelin. „Blok motoru by to možná zvládl, ale když jednoho dne nešlo auto nastartovat, můj otec se rozhodl ho společně se svým bratrem roztáhnout traktorem.“

Přední pravý světlomet se rozbil, když Pekka Nummelin společně se svým bratrem...

Motor sice naskočil, ale studená voda ochlazovala horký motor tak prudce, že to blok nevydržel. Ford Anglia tak skončil v lese za domem rodičů a zůstal tam i přesto, že celá rodina se po několika letech odstěhovala. Pekka Nummelin si krátce po incidentu koupil další Ford Anglia a na porouchaný vůz zapomněl.

Po 40 letech ho se synem opět našel. Vůz na malém mechovém plácku byl dokonce v lepší kondici, než si oba představovali.

Pekka Nummelin nechal své auto v lese přesně před 40 lety. Před nedávnem se tam...

Ford Anglia byl totiž na poměrně opuštěném místě, a tak mu zůstala i všechna okna a světla. Tedy až na jedno přední, které se rozbilo už při odtahu. Kromě toho, že se anglia o několik centimetrů propadla do terénu, vlastně zůstala v původním stavu.

Oba muži plánují se k autu znovu vrátit a pořádně prozkoumat jeho interiér. Ale budou si muset vzít zámečnické nářadí, klíčky už totiž Pekka Nummelin dávno vyhodil.

Autor:




Nejčtenější

Jawa 350 OHC
Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro...  celý článek

Autobaterie
Tahák do auta: zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit...  celý článek

Jozef Kabaň
Tvůrce designu moderních Škodovek přestal pro značku existovat

Škoda 22. února oficiálně zahájila prodej modelu Kodiaq, auto šlo ovšem už dlouhé týdny dopředu objednávat. V tomto týdnu by se měly dostat vozy k prvním...  celý článek

Trabanty se do Československa oficiálně přestaly dovážet v polovině osmdesátých...
Otec trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.