Ford tak chce zvýšit podíl recyklovaných a přírodních materiálů z obnovitelných zdrojů ve svých autech. Na projektu spolupracuje se společností Scotts Miracle-Gro Company, která využívá kokosová vlákna při výrobě svých produktů. Firma vyrábí půdu a travní semeno a kokosová vlákna, která při přípravě svých substrátů využívá, následně tvoří odpad.
Automobilka by tento odpad ráda využila v řadě dílů pro své automobily. Kokosová vlákna zkouší vývojáři Fordu používat v různých plastech a tím snižuje množství ropy potřebné k jejich výrobě. Plasty s kokosovými vlákny mají být pevnější a lehčí, automobilka také zkoumá jejich odolnost vůči ohni. Kokosová vlákna jsou totiž velmi špatně hořlavá, což v automobilu jistě z bezpečnostního hlediska přijde vhod.
Dlouhá kokosová vlákna mohou být také v plastech viditelná a Ford je tedy bude zkoušet použít i z hlediska estetického. Plasty s kokosovým vláknem by totiž mohly dodávat interiéru přirozenější a přírodnější vzhled.
Odpad z kokosů by se mohl používat například v různých zásuvkách a odkládacích přihrádkách, čalounění dveří nebo třeba tlumicích hmotách, na potahy sedadel nebo na materiál středové konzoly.
Kokosová vlákna by se mohla ve fordech objevit po boku polštářů ze sójové pěny v sedadlech a opěrkách hlavy, plastů plněných pšeničnou slámou, pěny z ricinového oleje v přístrojové desce a řady dalších materiálů.