Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford bude ve svých autech používat kokosová vlákna

aktualizováno 
Automobilka Ford patří mezi výrobce, kteří se snaží v konstrukci svých vozů využívat co nejvíce recyklovaných materiálů a materiálů z obnovitelných zdrojů. K těm by mohla v blízké budoucnosti přibýt kokosová vlákna.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Ford tak chce zvýšit podíl recyklovaných a přírodních materiálů z obnovitelných zdrojů ve svých autech. Na projektu spolupracuje se společností Scotts Miracle-Gro Company, která využívá kokosová vlákna při výrobě svých produktů. Firma vyrábí půdu a travní semeno a kokosová vlákna, která při přípravě svých substrátů využívá, následně tvoří odpad.

Automobilka by tento odpad ráda využila v řadě dílů pro své automobily. Kokosová vlákna zkouší vývojáři Fordu používat v různých plastech a tím snižuje množství ropy potřebné k jejich výrobě. Plasty s kokosovými vlákny mají být pevnější a lehčí, automobilka také zkoumá jejich odolnost vůči ohni. Kokosová vlákna jsou totiž velmi špatně hořlavá, což v automobilu jistě z bezpečnostního hlediska přijde vhod.

Dlouhá kokosová vlákna mohou být také v plastech viditelná a Ford je tedy bude zkoušet použít i z hlediska estetického. Plasty s kokosovým vláknem by totiž mohly dodávat interiéru přirozenější a přírodnější vzhled.

Odpad z kokosů by se mohl používat například v různých zásuvkách a odkládacích přihrádkách, čalounění dveří nebo třeba tlumicích hmotách, na potahy sedadel nebo na materiál středové konzoly.

Kokosová vlákna by se mohla ve fordech objevit po boku polštářů ze sójové pěny v sedadlech a opěrkách hlavy, plastů plněných pšeničnou slámou, pěny z ricinového oleje v přístrojové desce a řady dalších materiálů.



Témata: Ford, Recyklace, Ropa


Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.