Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fešný americký drsňák Ford Edge dorazí do Evropy

aktualizováno 
V první generaci čistě americký model Edge se v druhé chystané generaci podívá do celého světa včetně Evropy. Zajímavě tvarované SUV s možností pohonu všech kol se již ukázal jako koncept. Sériové provedení by se ovšem už nemělo příliš odlišovat.

Ford Edge Concept | foto: Ford

Z pětice SUV Fordu na americkém trhu je Edge druhým nejmenším po modelu Escape, což je dvojče evropské Kugy. Současný edge je v nabídce automobilky od roku 2006 a před třemi lety prošel faceliftem. Na americké poměry je první generace rozměrově vcelku střídmý vůz. A i design by byl bez problémů akceptovatelný i v Evropě. Přesto se první generace auta mimo USA oficiální cestou nedostala.

Fotogalerie

Ta druhá už ano, a to rovnou na několik dalších kontinentů. Nový edge se tak stane dalším globálním modelem Fordu. Zahájení prodeje zatím není přesně stanoveno, pravděpodobně se tak stane v průběhu příštího roku, a to nejprve v USA.

Na jednotlivých trzích bude novinka hrát rozdílnou roli. V Evropě to bude největší SUV v nabídce. Rozměry zatím nejsou známé, ale už současná generace edge je o 15 centimetrů delší než kuga. V USA naopak bude stále patřit mezi kompaktní SUV.

Může se hodit

Chcete kupovat auto a oblíbili jste si značku Ford? Vyberte si v klidu domova vůz této značky na Automodul.cz.

Design konceptu se vzdáleně drží linek jedničky, celkový vzhled je však velmi moderní a navazuje na design jiných aktuálních modelů Fordu. Dominantní je velmi mohutná přední maska s úzkými světlomety. To je prvek, který si novinka bere od předchůdce, jen to dělá trochu jinak. Současný edge má masku zasahující hluboko do nárazníku, nový model ji má nižší a uprostřed se rozšiřující.

Vyloženě sportovní střih má zadní část auta. Výrazně se svažující záď asi nebude ideálem pro nákladní prostor, ale vypadá dobře a odlehčuje mohutnou stavbu auta. Zadní světla jsou horizontálně orientovaná, což je mimochodem přesně opačně než u současné verze. Jsou podobně úzká jako přední a navíc je propojuje linka pod zadním sklem.

Ford Edge Concept

Boční linie auta jsou velmi čisté. Oproti mnohým konkurentům, kteří sázejí na boky aut jednu křivku vedle druhé, je nový edge jak z jiné doby. Ale sluší mu to. Ponton je tak akorát vysoký a odlehčuje ho prolis vedoucí k zadním světlům. Prosklení je vcelku bohaté a především velikost zadního skla je na dnešní dobu až abnormálně velká. O to lépe ovšem bude z auta vidět. Nikterak dramaticky velký není ani zadní sloupek karoserie.

Stejně jako vnější tvary vypadá i interiér, že by se do představení sériové výroby nemusel výrazněji měnit. Asi se sice nedočkáme bohatého koženého čalounění včetně přístrojové desky, ale jinak je na zvyklosti konceptů interiér velmi střídmě střižený a je i docela povedený.

Je vidět, že to jde i bez výstřelků. Palubní deska je rozvržená tradičně, středovému tunelu dominuje velký multimediální displej a hladká plocha s ovládacími tlačítky s decentním podsvícením. Pro cestující vzadu vystrojil Ford koncept několika displeji, nejméně sériově vypadá ten, který je integrovaný do loketní opěrky.

Ford Edge Concept

O motorech se Ford vůbec nezmiňuje, ostatně v Evropě jistě bude jejich paleta velmi odlišná od nabídky v USA a v jiných částech světa. Očekávat tak můžeme obvyklé agregáty od přeplňovaných maloobjemových zážehových jednotek po diesely. Možná se i edge dočká litrového tříválce Ecoboost, který je plánován i pro nové mondeo.

Nízkou spotřebu mají vedle úsporných (alespoň papírově) agregátů zajistit i některé další drobnosti, jako jsou třeba aktivní lamely v masce chladiče a v nárazníku. Koncept se předvádí s celou paletou podpůrných systémů včetně automatického parkování.

Jelikož sériovou podobu auta Ford zatím nepředstavil, tak o ceně můžeme zatím jen spekulovat. Jistě bude výše než u kugy. U současné generace je v případě základních verzí edge o šest tisíc dolarů (asi 120 tisíc korun) dražší než escape (americké jméno pro kugu).

Cena edge startuje na 28 tisících dolarů (v přepočtu na 560 ticíc korun bez lokální daně). Ale evropské ceny jsou obvykle poněkud jinde než ty americké. Pro srovnání: kuga v Česku začíná na 580 tisících korun, přepočet americké základní ceny je 455 tisíc korun. Hrubým odhadem by tak edge mohl v Evropě začínat zhruba na částce 700 tisíc korun.

Autor:




Nejčtenější

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Lochkovský tunel je součást jižní části Pražského okruhu. (Ilustrační snímek)
Jízda v tunelu: Pětina řidičů zápasí s úzkostí a řídí nepředvídatelně

Síť evropských dálnic je protkaná tisícovkami tunelů. Podle expertů nehrozí v tunelu vyšší riziko nehody, nezbytné je ovšem striktní dodržování rychlostních...  celý článek

Ale když se tohle všechno vypne, působí zpoza volantu jako příjemné a normální...
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut

Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu. Vozy s touto baterií...  celý článek

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Británie od roku 2040 zakáže prodej benzinových a naftových aut

Britská vláda chce od roku 2040 zakázat prodej aut s benzinovým či naftovým motorem. V té době už by měly být všechny vozy na britských silnicích plně...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
V Německu chtějí auta s cinknutými TDI vyhnat ze silnic

Naftové vozy koncernu Volkswagen vybavené softwarem pro falšování údajů při měření emisí by mohly přijít o registraci, pokud jejich majitelé odmítnou...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.