Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Escort Cabrio: levnější z drahého větru ve vlasech

  17:55aktualizováno  17:55
Kabriolety Fordu Escort sahají až do roku 1983, a také proto patří v Česku k nejrozšířenějším a spíš k levnějším vozům tohoto druhu. Do země se většinou dostaly po haváriích v cizině, z čehož plyne hlavní riziko: často jsou špatně až nebezpečně opravené. Následkem klempířských zásahů a s tím souvisící nedokonalé antikorozní péče také bývají rzí zasažené nosné části. Stavu karoserie by proto měl zájemce o koupi zvláště staršího Fordova kabrioletu věnovat prvořadou a důkladnou pozornost.

Dalším slabým místem bývá tepelně izolovaná střecha. Je-li pečlivě ošetřovaná na garážovaném autě, může vydržet třeba i tři desetiletí. Ale stojí-li kabriolet venku napospas počasí a vandalům, kteří si na ulici rádi závistivě šmiknou nožem, může volat po výměně žádající desetitisíce korun třeba i po pěti sedmi letech.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz

"To vše znamená, že u kabrioletu hraje skutečný celkový technický stav ještě důležitější roli než u klasického modelu," upozorňuje Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha. "Snadno se tak stane, že vůz z roku 1991 bude dražší než auto dejme tomu ročníku 1994."

Pro Ford Escort Cabrio platí prakticky všechny nectnosti, které mají levnější kabriolety (viz vedlejší strana) a nesetká se s nimi třeba majitel nesrovnatelně dražšího odkrytého BMW či audi. Navíc je třeba připočítat i rizika, která mívá klasický Ford Escort, ze kterého konkrétní generace kabrioletu vychází.

Patří k nim například úniky oleje z motoru a převodovky, předčasně korodující či praskající výfuk a závady na přední ose. U starých vozů bývají potíže s účinností brzd. Nicméně neměl by vzniknout dojem, že kabriolet v domě je holé neštěstí. Je uspokojením pro motoristy, kteří nestojí o tuctové auto a kteří se potřebují odlišit.

Ale hlavně - lidé, jež kabriolet mají, tvrdí, že pocit z jízdy s větrem ve vlasech za krásného letního dne je nenahraditelný. Proto jsou za něj schopni platit a často i těžce prodělat. I když na druhé straně - koupě staršího, leč velmi kvalitního kabrioletu Ford Escort může znamenat i výdělek.

Výjimečně se na trhu ojetin objeví kabriolet Fordu Escort první generace, exemplář z prvních let výroby. Z drtivé většiny je ve velmi špatném stavu a dá se pořídit za částky kolem 25 tisíc korun.

FORD ESCORT CABRIO
Orientační ceny jetých vozů Ford Escort Cabrio od druhé generace v základním provedení:

ročník cena (Kč)
1986 60 000
1987 65 000
1988 70 000
1989 80 000
1990 90 000

3. generace
ročník cena (Kč)
1991 120 000
1992 130 000
1993 150 000
1994 180 000

4. generace
1995 220 000
1996 250 000


NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Ford Escort Cabrio s motorem 1.6 a ročníku výroby 1994 stojí zhruba 180 tisíc korun a na trhu ojetin mu největší konkurenci tvoří například stejně staré kabriolety Opel Astra 1.6 za 190 tisíc, Renault 19 1.8 za 170 tisíc, Peugeot 306 1.6 za 210 tisíc a Volkswagen Golf 1.6 za 190 tisíc korun. "Kvůli designu bych se rozhodl pro Peugeota 306," říká svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího tuzemského bazaru AAA Auto Praha. "Kvalitativně špatný není golf, ale vzhled má horší, Renault 19 dřív koroduje. Ford sice na rozdíl od řady jiných výrobců dělal kabriolety svojí značky sám, což je výhoda, ale nelze zapomenout, že jeho kabriolety vycházejí z poměrně starého auta. Cabrio například může mít ročník výroby 1994, ovšem jeho kořeny jsou v začátku devadesátých let."

MINUSY
- riziko špatných oprav po haváriích
- menší tuhost karoserie, což neřeší ani stabilizační oblouk
- horší jízdní vlastnosti, hlavně na méně kvalitních silnicích
- nevýrazný design proti některým konkurentům
- větší hmotnost, vyšší spotřeba
- vlhnoucí interiér
- častá koroze i na nosných dílech
- hluk při vyšší rychlosti

PLUSY
- pocit z jízdy bez střechy
- model vyrábí pro sebe Ford
- větší vnitřní prostor
- pohodlná sedadla
- solidní standardní vybavení
- pružné benzinové motory 1.8
- možnost turbodieselu
- bohatá síť servisů, dostatek náhradních dílů
- široká nabídka levnějších dílů
- nižší pořizovací cena


Ford Escort Cabrio z konce osmdesátých let

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d...
Mercedes Třída E 3,0 350d...

r.v. 2016, naj. 17 430 km, diesel
1 352 624 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.