Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Fiesta: pozor na korozi starých vozů

  22:47aktualizováno  22:47
7. 4. 1999 - Malý model Fiesta je po typech Escort a Sierra třetím nejrozšířenějším reprezentantem automobilky Ford na zdejších silnicích. To je znát i na trhu ojetin: konfekční, leč mezi motoristy oblíbenou Fiestu má v nabídce kdejaký bazar, v inzertních rubrikách lze snadno a podle libosti najít nepřeberný výběr vozů všech tří dosavadních generací. Hůř se shání pětidveřové verze.

Ford Fiesta měl premiéru v roce 1976 a v první generaci s různými úpravami vydržel ve výrobě firmy v německém Kolíně nad Rýnem do roku 1989. Nejstarší vozy jsou k mání za částky od dvaceti tisíc korun, auta ze závěru osmdesátých let stojí kolem šedesáti tisíc. Druhá, zakulacená generace z období do poloviny devadesátých let žádá od sedmdesáti do zhruba sto třiceti tisíc korun v posledních a zachovalých či dieselových exemplářích. Současné typy, které poprvé vyjely v roce 1995, jsou za ceny od sto padesáti tisíc korun.
Před koupí nejstarších Fiest však odborníci varují: obvykle bývají zle korodované a hlučné motory. Byť vydrží v měřítkách malých vozů relativně dlouho, tedy až 250 tisíc kilometrů, většinou přesluhují. Rizikem je u zmíněných aut sázka na diesel. Ten sice mívá příznivou spotřebu kolem pěti litrů, ale už od 150 tisíc kilometrů s ním často bývají potíže. Jen naivka si může myslet, že výrobky ze sedmdesátých a osmdesátých let původem ze západní Evropy zmíněnou porci ještě nedostaly.
Technici z německého TÜV konstatují, že Fiesty od deseti roků stáří nadprůměrně korodují v nosných částech a touto nebezpečnou bolestí trpí přes dvacet procent jedenáctiletých vozů. Nelichotivý výsledek je těžce pod průměrem srovnatelných aut - těch je podle zjištění TÜV rezavých v nosných dílech jen sedm procent. K dalším slabším místům starých Fiest patří řízení, zavěšení předních kol a ruční brzda, která působí nerovnoměrně. Závady bývají i v účinnosti předních nožních brzd.
Ford Fiesta je tedy zpravidla hoden vážnějšího zájmu až od druhé generace, od ročníku výroby 1989. I v těchto případech je ale třeba sledovat kvalitu řízení a zavěšení kol, počítat lze s korodujícím či praskajícím výfukem. V provozu mohou zaskočit závady vodního čerpadla a zapalování. Naopak brzdy bývají u malých Fordů z devadesátých let tradičně bez problémů. Model současné generace od roku výroby 1995 zatím sklízí chválu co do kvality, bezpečnosti i pohodlí.
Prakticky řešená karoserie a solidní jízdní vlastnosti - to jsou přednosti Fordů Fiesta vlastně v celé jejich třiadvacetileté historii. Bohatá je i nabídka benzinových i dieselových motorů o obsahu od 1,0 do 1,8 litru o výkonech od 33 do 96 kW.

Ceny některých náhradních dílů (Kč)

díl

vůz první generace

vůz druhé generace

přední blatník

2013

3965

přední nárazník

3623

5185

přední světlomet

2257

3477

alternátor

6832

4880 až 7000

chladič

2867

4941

Poznámka: za tyto ceny nabízejí součástky oficiální dealeři
Pramen: AUTO MOTO

+ nízké ceny jetých vozů + malé rozměry prakticky řešené karoserie + úsporné dieselové motory - nadprůměrná koroze nosných dílů - závady v zavěšení kol - nedostatky v účinnosti provozních brzd - hlučné motory - nerovnoměrné působení parkovací brzdy

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.