Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus: novinka pro celý svět, na kterou si ještě rok počkáme

  12:00aktualizováno  12:00
Jedna z letošních nejzásadnějších autonovinek se představuje na autosalonu v Detroitu. Významný model z nejprodávanější evropské kategorie vstoupí do prodeje až za rok. Ford Focus třetí generace si ale můžete prohlédnout už teď.

Ford Focus | foto: Ford

Nový focus vyvinuli v evropském centru automobilky v Kolíně nad Rýnem, prodávat se ale bude po celém světě. V Evropě bude chtít zatočit s veleúspěšným VW Golf.

Boční silueta se vrací k legendárnímu prvnímu focusu, který v době svého uvedení v roce 1998 vzbudil velké pozdvižení. Focusáři si ale budou muset zvykat na umístění zadních světel. Lampy ve sloupcích, které dělaly focus focusem, se přestěhovaly do půli zádi, kde je má většina aut.

Platforma nového modelu dá vzniknout celkem deseti modelům Fordu, kterých se v roce 2012 budou po celé zeměkouli prodávat dva miliony.

Ford Focus

Koncem letoška odstartuje výroba nového focusu v Evropě a USA, následně se rozšíří do Číny, Ruska, Afriky a jižní Ameriky. Už příští rok odstartuje v Michiganu výroba plně elektrického focusu, určeného pro severní Ameriku.

V Detroitu se představuje nový focus jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Tyto tradiční verze v prodejnách ještě letos předběhnou nová MPV C-Max a Grand C-Max, představená už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Nové Fordy C-Max si prohlédněte ZDE

Konstruktéři opět slibují skvělé jízdní vlastnosti, které zdobí i jeho předchůdce. I nový focus tedy dostane víceprvkovou zadní nápravu "control blade". Na přední poháněné nápravě bude s nedotáčivostí bojovat "Dynamic Cornering Control", systém aktivně přerozdělující moment mezi kola.

Ford Focus

Pro focus s pořadovým číslem tři budou k mání nové benzinové přeplňované šestnáctistovky vybavené přímým vstřikováním paliva. Paleta nafťáků bude složena ze starých známých: 1,6 TDCi a 2,0 TDCi. Některé motory dostanou dvouspojkovou šestistupňovou převodovku. Detroitská autosalonová ochutnávka má pod kapotou benzinový dvoulitr. Výrobce slibuje snížení spotřeby a emisí o 10 až 20 procent v porovnání se stávající generací.

Ekologie na prvním místě

Letošní detroitský autosalon se soustředí na elektrické, hybridní a malé vozy, protože automobilový průmysl se přizpůsobuje změnám ekonomické situace a obavám o životní prostředí. Na výstavě má premiéru 60 nových modelů.

Prodej automobilů v USA se loni propadl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu vozů. Pro jeho oživení je zapotřebí, aby nové modely měly u zákazníků úspěch.

Američané se nyní cítí méně bohatí a současně jsou více přesvědčeni, že přetrvává hrozba rostoucích cen pohonných hmot. Automobilky proto chtějí letos nabídnout menší a levnější vozy s nízkou spotřebou, které by přilákaly i zákazníky znepokojené kvůli stavu životního prostředí.

Menší automobily se v roce 2003 podílely na celkovém prodeji aut v USA pouze 21 procenty. V loňském roce však tento podíl dosáhl již 32 procent a očekává se, že do roku 2013 stoupne na 36 procent. Tento trend se odrazí rovněž na detroitském autosalonu.

Největší americká automobilka General Motors v Detroitu například představí novou verzi malého automobilu Chevrolet Aveo a kapesní model Spark. Test nového Chevroletu Spark ZDE

Autor:




Nejčtenější

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.