Ford Focus

Ford Focus | foto: Ford

Ford Focus: novinka pro celý svět, na kterou si ještě rok počkáme

  • 192
Jedna z letošních nejzásadnějších autonovinek se představuje na autosalonu v Detroitu. Významný model z nejprodávanější evropské kategorie vstoupí do prodeje až za rok. Ford Focus třetí generace si ale můžete prohlédnout už teď.

Nový focus vyvinuli v evropském centru automobilky v Kolíně nad Rýnem, prodávat se ale bude po celém světě. V Evropě bude chtít zatočit s veleúspěšným VW Golf.

Boční silueta se vrací k legendárnímu prvnímu focusu, který v době svého uvedení v roce 1998 vzbudil velké pozdvižení. Focusáři si ale budou muset zvykat na umístění zadních světel. Lampy ve sloupcích, které dělaly focus focusem, se přestěhovaly do půli zádi, kde je má většina aut.

Platforma nového modelu dá vzniknout celkem deseti modelům Fordu, kterých se v roce 2012 budou po celé zeměkouli prodávat dva miliony.

Ford Focus

Koncem letoška odstartuje výroba nového focusu v Evropě a USA, následně se rozšíří do Číny, Ruska, Afriky a jižní Ameriky. Už příští rok odstartuje v Michiganu výroba plně elektrického focusu, určeného pro severní Ameriku.

V Detroitu se představuje nový focus jako pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Tyto tradiční verze v prodejnách ještě letos předběhnou nová MPV C-Max a Grand C-Max, představená už loni na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. Nové Fordy C-Max si prohlédněte ZDE

Konstruktéři opět slibují skvělé jízdní vlastnosti, které zdobí i jeho předchůdce. I nový focus tedy dostane víceprvkovou zadní nápravu "control blade". Na přední poháněné nápravě bude s nedotáčivostí bojovat "Dynamic Cornering Control", systém aktivně přerozdělující moment mezi kola.

Ford Focus

Pro focus s pořadovým číslem tři budou k mání nové benzinové přeplňované šestnáctistovky vybavené přímým vstřikováním paliva. Paleta nafťáků bude složena ze starých známých: 1,6 TDCi a 2,0 TDCi. Některé motory dostanou dvouspojkovou šestistupňovou převodovku. Detroitská autosalonová ochutnávka má pod kapotou benzinový dvoulitr. Výrobce slibuje snížení spotřeby a emisí o 10 až 20 procent v porovnání se stávající generací.

Ekologie na prvním místě

Letošní detroitský autosalon se soustředí na elektrické, hybridní a malé vozy, protože automobilový průmysl se přizpůsobuje změnám ekonomické situace a obavám o životní prostředí. Na výstavě má premiéru 60 nových modelů.

Prodej automobilů v USA se loni propadl o zhruba 21 procent na 10,4 milionu vozů. Pro jeho oživení je zapotřebí, aby nové modely měly u zákazníků úspěch.

Američané se nyní cítí méně bohatí a současně jsou více přesvědčeni, že přetrvává hrozba rostoucích cen pohonných hmot. Automobilky proto chtějí letos nabídnout menší a levnější vozy s nízkou spotřebou, které by přilákaly i zákazníky znepokojené kvůli stavu životního prostředí.

Menší automobily se v roce 2003 podílely na celkovém prodeji aut v USA pouze 21 procenty. V loňském roce však tento podíl dosáhl již 32 procent a očekává se, že do roku 2013 stoupne na 36 procent. Tento trend se odrazí rovněž na detroitském autosalonu.

Největší americká automobilka General Motors v Detroitu například představí novou verzi malého automobilu Chevrolet Aveo a kapesní model Spark. Test nového Chevroletu Spark ZDE