Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus RS konečně startuje

aktualizováno 
Původně to vypadalo, že nový nositel ikonického jména Ford Focus RS bude jedovatě zelený, nakonec si ale oblékl modrou. Stejně jako jeho předchůdce. Držte se, 300 koní právě startuje...

Ford Focus RS | foto: Ford

Předchozí "ReSo" (aby nedošlo k mýlce, to fordí, nikoliv to z Mladé Boleslavi) patří k legendám posledního desetiletí. Nabroušenější alternativu nedokázal nikdo z konkurentů nabídnout a jeho unikátnost podtrhl ještě omezený počet vyrobených exemplářů.

Nový Focus RS se už promenuje po světových autosalonech dobrý půlrok. Po zelených výstavních exponátech je tu sériová varianta. Kromě barvy karoserie se v ničem podstatném neliší.

Pod kapotou dovádí přeplňovaný pětiválec 2,5 litru známý z Focusu ST. Předtím, než se s nejsilnějším focusem seznámil, ale prošel posilovnou a teď má místo původních 225 rovných 300 koní.

Ford Focus RS

S přenosem 410 newtonmetrů krouticího momentu na kola přední nápravy pomáhá samosvorný diferenciál. Kromě toho dostal focus speciální zavěšení předních kol RevoKnuckle, které má zlepšovat zpětnou vazbu a především si poradit s přenosem toho všeho na vozovku.

Nový dravý ford zrychlí z nuly na stovku za 5,9 sekundy a uhánět bude až 264kilometrovou rychlostí. Předběžná cena pro německý trh má být asi 39 tisíc eur. Prodej odstartuje na jaře příštího roku, první kousky ale už jsou prý beznadějně rozebrány. Maximálně vzniknou 4 000 Focusů RS, takže moc času na rozmyšlenou není. Prý už jsou vybrané zálohy na 1 500 kusů.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.