Ford Focus RS

Ford Focus RS | foto: Ford

Ford Focus RS konečně startuje

  • 25
Původně to vypadalo, že nový nositel ikonického jména Ford Focus RS bude jedovatě zelený, nakonec si ale oblékl modrou. Stejně jako jeho předchůdce. Držte se, 300 koní právě startuje...

Předchozí "ReSo" (aby nedošlo k mýlce, to fordí, nikoliv to z Mladé Boleslavi) patří k legendám posledního desetiletí. Nabroušenější alternativu nedokázal nikdo z konkurentů nabídnout a jeho unikátnost podtrhl ještě omezený počet vyrobených exemplářů.

Nový Focus RS se už promenuje po světových autosalonech dobrý půlrok. Po zelených výstavních exponátech je tu sériová varianta. Kromě barvy karoserie se v ničem podstatném neliší.

Pod kapotou dovádí přeplňovaný pětiválec 2,5 litru známý z Focusu ST. Předtím, než se s nejsilnějším focusem seznámil, ale prošel posilovnou a teď má místo původních 225 rovných 300 koní.

Ford Focus RS

S přenosem 410 newtonmetrů krouticího momentu na kola přední nápravy pomáhá samosvorný diferenciál. Kromě toho dostal focus speciální zavěšení předních kol RevoKnuckle, které má zlepšovat zpětnou vazbu a především si poradit s přenosem toho všeho na vozovku.

Nový dravý ford zrychlí z nuly na stovku za 5,9 sekundy a uhánět bude až 264kilometrovou rychlostí. Předběžná cena pro německý trh má být asi 39 tisíc eur. Prodej odstartuje na jaře příštího roku, první kousky ale už jsou prý beznadějně rozebrány. Maximálně vzniknou 4 000 Focusů RS, takže moc času na rozmyšlenou není. Prý už jsou vybrané zálohy na 1 500 kusů.