Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Focus: těšte se na 250 koní

  10:36aktualizováno  10:36
V nabídce jednoho z nejdůležitějších modelů Fordu nesmí chybět ostrá verze. Focus ST dorazí až v roce 2012, už dnes si ho ale prohlíží návštěvníci autosalonu v Paříži.

Ford Focus ST | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Dvousetpadesátikoňový Focus ST odhalil v Paříži Alan Mulally, prezident automobilky. Na uvedení do prodeje si ale rychlý ford bude muset ještě počkat. Pod kapotu dostane přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EcoBoost s maximem točivého momentu 360 Nm.

Nové ST stojí na devatenáctiplacových ráfcích, podvozek je oproti standardnímu provedení o centimetr snížený. Na vývoj dohlíželi specialisté z továrních ladičských týmů z Evropy i USA.

Jeho předchůdce končí svou kariéru letos, protože jeho přeplňovaný 226koňový pětiválec s objemem o půl litru větším nesplní ekonormu Euro 5, platnou od Nového roku 2011.

Ford Focus ST

Deset aut se stejným základem

Vůbec poprvé jsou v Paříži k vidění všechny tři karosářské varianty nového focusu, v sériovém provedení. Start prodejů je naplánovaný na začátek roku 2011. V Paříži jsou k vidění tři karosářske verze focusu: hatchback, sedan i kombík.

autosalon paříž 2010

Nepřehlédněte speciální přílohu ZDE

Focus je z celosvětového hlediska nejvýznamnějším modelem značky. Novou generaci vyvinuli ve vývojovém centru v Německu, nabízet ho budou na více než 120 trzích celého světa. "Vůz stojí na nové globální platformě pro vozy nižší střední třídy a verze pro jednotlivé regiony jsou přibližně z 80 procent totožné," uvádí Ford. "Tato platforma dá vzniknout nejméně deseti různým modelům, jejichž úhrnný objem výroby by měl v roce 2012 dosáhnout hranice asi dvou milionů vozů ročně."

Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.