Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Galaxy a S-MAX: Jednou vymyslet, dvakrát prodat

  19:37aktualizováno  27. února 10:17
Ford se rozhodl obnovit přestárlý model galaxy, který už kromě sebevědomé ceny v poslední době neohromoval prakticky ničím; soupeři mezitím vyvinuli modernější, variabilnější, spolehlivější, prostornější a bezpečnější vozy a o fordův jedenáctiletý klon sharanu se v poslední době zákazníci právě neprali. Ford proto představuje namísto jednoho nástupce hned dvě auta: Galaxy II a S-MAX.

Pro Ženevu připravila evropská centrála Fordu Galaxy II, který se sice stejnojmennému předchůdci dosti podobá vnější designem, jinak ale prakticky ničím.

První zásadní rozdíl je, že ford ustoupil při vývoji novinky od spolupráce s VW a spolehl se výhradně na vlastní kapacity.

Že je dnes potřeba přicházet neustále s něčím novým, to už vědí i u Fordu. Proto se rozhodli dlouhé čekání na nový model vynahradit dvěma karosářskými variantami, které ovšem odlišuje více než jen celková délka (-50 mm). Liší se také výška (-69 mm), stylistické ztvárnění zádě a aerodynamických doplňků, jiné je ovšem především marketingové zaměření.

Policista Jeff SMAX
Postava z komiksu Top Ten. Urostlý cholerický rváč s modrou kůží a úžasnou silou. Nafoukaný a nabručený egoista s paprskometem ve tvaru lidské dlaně na hrudníku.

S-MAX: tuneři si vylámou zuby
Kratší verze salaxy se jmenuje podobně jako modrokožnatý Mooreův komiksový superpolicista Smax a svou výlučnost dává najevo možností zvolit výkonný přeplňovaný zážehový pětiválec Volvo 2,4 l, jehož 162 kW dalo křídla už novému Focusu ST.

Kromě něj je v nabídce ještě zážehový dvoulitr 107 kW a tři turbodiesely; dvě výkonové verze dvoulitru (96 a 103 kW) a osmnáctistovka 92 kW. Slabší dvoulitr je vybaven filtrem pevných částic FAP nedílně, silnější volitelně.

Exteriér je vyvedený ve značně bojovných liniích, které podkreslují nový design, kterému dává automobilka přídomek "kinetický". Výrazná příď a záď, společně s takřka tuningovými nárazníky a nástavci prahů a blatníkových lemů a naznačenými výdechy chladícího vzduchu od brzd, poměrně úspěšně maskují základní, nepříliš vzrušující tvary objemného MPV. Výsledný dojem je překvapivě dynamický a podobný menšímu C-Maxu nejen jménem.

Dovnitř se vejde sedm lidí (nebo 5+2, jak praví firemní materiály), kteří si užijí sportovně laděný interiér s pěti samostatnými sedadly a spíše nouzovou zadní dvojsedačkou. Druhou a třetí řadu je možné sklopit a zarovnat s podlahou a vytvořit dokonale využitelný obří užitný prostor, za příplatek vylepšený výsuvnou deskou, usnadňující nakládání těžkých zavazadel.

Uvnitř je k dispozici spousta odkládacích prostor, část z nich v průběžné stropní konzoli á la Boeing 747. Za příplatek je k dispozici panoramatická skleněná střecha.

Galaktická dodávka 
Větší z MPV bratrů tedy převezme, stejně jako dříve, roli maximálně prostorného civilního dopravníku. Sedm osob uvnitř najde tentokrát plné pohodlí a mohou sebou vzít - díky kolmější zádi - o 150 litrů zavazadel více; výsledných 435 l znamená stolitrový nárůst proti starému galaxy a tuto hodnotu lze postupným zaklápěním třetí a druhé řady sedaček do podlahy zvětšit až na luxusní dodávku s ložným prostorem 2325 l (S-MAX "pouze" 2000 l).

Proti Galaxy I výrazně narostla délka i šířka a tím i vnitřní prostor. Sedadla je nyní možné seřizovat ve větších rozsazích, cestující mají k dispozici až 31 schránku o celkovém objemu 110 l a stropní konzola může podle provedení dosahovat až k druhé řadě sedadel a nechybí v ní zrcátko ke kontrole dětí na zadních sedadlech.

Ve výbavě se vyjímají aktivní tempomat a tlumiče a asistent pro rozjezdy do kopců. Tzv. inteligentní bezpečnostní systém zahrnuje kromě obvyklé dávky airbagů také kolenní pro řidiče.

Z motorové palety odpadl špičkový turbobenzínový pětiválec, nahradila ho ekonomická, stokoňová verze základní vznětové osmnáctistovky TDCi a upravila konečné skóre na neobvykle vysoké vítězství nafty proti benzínu 4:1. Tři prostřední agregáty používají šestistupňovou mechanickou převodovku, nejslabšímu a nejsilnějšímu motoru (dvoulitrovému benzínu) musí stačit o kolečko méně.

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford Galaxy

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Ford S-MAX

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.