Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford má 600koňový supersport. Karbonová střela dorazí příští rok

  9:47aktualizováno  9:47
Hvězdou detroitského autosalonu je Ford GT. Modrá perla se chlubí vyspělou aerodynamikou a odlehčenou konstrukcí. V útrobách má šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který má výkon přes 440 kW. Nejlepší na novém GT je to, že se příští rok chystá do výroby.

Karbonový supersport z Fordovy dílny je příjemné překvapení letošního detroitského autosalonu. Americká automobilka naznačovala, že chystá nové sportovní modely. Toto je výsledek. Zahájení výroby v příštím roce je načasováno tak, aby nový Ford GT připomněl 50. výročí závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy závodní vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT

K lehké základní konstrukci z uhlíkových vláken jsou připevněny hliníkové pomocné rámy vepředu i vzadu. Uprostřed, za zády posádky, má nové GT uložen vidlicový šestiválec objemu 3,5 litru, který pohání zadní kola. Pohonná jednotka vychází z architektury motoru závodního vozu Ford IMSA Daytona Prototype. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel vyvine nejvyšší výkon přes 440 kW, to je 600 koní. Ve Fordu GT bude motor spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

Fotogalerie

Auto má aktivní aerodynamiku, její prvky snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Platí to o samotném tvaru vozu i o detailech, jako je například zakřivené čelní okno. Aktivní zadní spoiler upravuje výšku a úhel natočení podle rychlosti jízdy a dalších parametrů při akceleraci, brzdění i zatáčení.

Podvozek umožňuje nastavit světlou výšku. Michelin vyvinul přímo pro Ford GT speciální pneumatiky Pilot Super Sport Cup 2 o průměru 20 palců. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu.

Do dvoumístného kokpitu se nastupuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Sedadla jsou upevněna přímo ke karbonové konstrukci, přizpůsobit řidičskou pozici lze seřízením polohy volantu a pedálů.

Ford GT

„Naše první inovace se neodehrála v laboratoři, ale na závodní dráze,“ říká Mark Fields, generál Ford Motor Company. Naráží na vítězství Henryho Forda v automobilovém závodě v roce 1901. Jeho úspěch tehdy inspiroval finančníky, aby do Fordovy společnosti vložili svoje prostředky.

„GT je jedním z nejméně dvanácti nových modelů Ford Performance, které budou uvedeny na trh do roku 2020. V rostoucí modelové řadě Ford Performance se zařadí po bok modelů jako Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R,“ slibuje Ford.





Nejčtenější

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Škoda Rapid Monte Carlo
Ojetá Škoda Rapid: auto pro českou rodinu berte s benziňákem

Vzhledem se podobá větší a širší Octavii, pod kapotou může mít i stejný motor. Na podvozku však najdeme komponenty, jejichž původ sahá k modelům z devadesátých...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

BMW X5 40d/KeyLess/Head-up Bi-turbo M
BMW X5 40d/KeyLess/Head-up Bi-turbo M

r.v. 2015, naj. 58 800 km, diesel, 1. majitel
1 590 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.