Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford má 600koňový supersport. Karbonová střela dorazí příští rok

  9:47aktualizováno  9:47
Hvězdou detroitského autosalonu je Ford GT. Modrá perla se chlubí vyspělou aerodynamikou a odlehčenou konstrukcí. V útrobách má šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který má výkon přes 440 kW. Nejlepší na novém GT je to, že se příští rok chystá do výroby.

Karbonový supersport z Fordovy dílny je příjemné překvapení letošního detroitského autosalonu. Americká automobilka naznačovala, že chystá nové sportovní modely. Toto je výsledek. Zahájení výroby v příštím roce je načasováno tak, aby nový Ford GT připomněl 50. výročí závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy závodní vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT

K lehké základní konstrukci z uhlíkových vláken jsou připevněny hliníkové pomocné rámy vepředu i vzadu. Uprostřed, za zády posádky, má nové GT uložen vidlicový šestiválec objemu 3,5 litru, který pohání zadní kola. Pohonná jednotka vychází z architektury motoru závodního vozu Ford IMSA Daytona Prototype. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel vyvine nejvyšší výkon přes 440 kW, to je 600 koní. Ve Fordu GT bude motor spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

Fotogalerie

Auto má aktivní aerodynamiku, její prvky snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Platí to o samotném tvaru vozu i o detailech, jako je například zakřivené čelní okno. Aktivní zadní spoiler upravuje výšku a úhel natočení podle rychlosti jízdy a dalších parametrů při akceleraci, brzdění i zatáčení.

Podvozek umožňuje nastavit světlou výšku. Michelin vyvinul přímo pro Ford GT speciální pneumatiky Pilot Super Sport Cup 2 o průměru 20 palců. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu.

Do dvoumístného kokpitu se nastupuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Sedadla jsou upevněna přímo ke karbonové konstrukci, přizpůsobit řidičskou pozici lze seřízením polohy volantu a pedálů.

Ford GT

„Naše první inovace se neodehrála v laboratoři, ale na závodní dráze,“ říká Mark Fields, generál Ford Motor Company. Naráží na vítězství Henryho Forda v automobilovém závodě v roce 1901. Jeho úspěch tehdy inspiroval finančníky, aby do Fordovy společnosti vložili svoje prostředky.

„GT je jedním z nejméně dvanácti nových modelů Ford Performance, které budou uvedeny na trh do roku 2020. V rostoucí modelové řadě Ford Performance se zařadí po bok modelů jako Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R,“ slibuje Ford.



Témata: Ford


Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.