Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford má 600koňový supersport. Karbonová střela dorazí příští rok

  9:47aktualizováno  9:47
Hvězdou detroitského autosalonu je Ford GT. Modrá perla se chlubí vyspělou aerodynamikou a odlehčenou konstrukcí. V útrobách má šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který má výkon přes 440 kW. Nejlepší na novém GT je to, že se příští rok chystá do výroby.

Karbonový supersport z Fordovy dílny je příjemné překvapení letošního detroitského autosalonu. Americká automobilka naznačovala, že chystá nové sportovní modely. Toto je výsledek. Zahájení výroby v příštím roce je načasováno tak, aby nový Ford GT připomněl 50. výročí závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy závodní vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT

K lehké základní konstrukci z uhlíkových vláken jsou připevněny hliníkové pomocné rámy vepředu i vzadu. Uprostřed, za zády posádky, má nové GT uložen vidlicový šestiválec objemu 3,5 litru, který pohání zadní kola. Pohonná jednotka vychází z architektury motoru závodního vozu Ford IMSA Daytona Prototype. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel vyvine nejvyšší výkon přes 440 kW, to je 600 koní. Ve Fordu GT bude motor spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou.

Fotogalerie

Auto má aktivní aerodynamiku, její prvky snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Platí to o samotném tvaru vozu i o detailech, jako je například zakřivené čelní okno. Aktivní zadní spoiler upravuje výšku a úhel natočení podle rychlosti jízdy a dalších parametrů při akceleraci, brzdění i zatáčení.

Podvozek umožňuje nastavit světlou výšku. Michelin vyvinul přímo pro Ford GT speciální pneumatiky Pilot Super Sport Cup 2 o průměru 20 palců. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu.

Do dvoumístného kokpitu se nastupuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Sedadla jsou upevněna přímo ke karbonové konstrukci, přizpůsobit řidičskou pozici lze seřízením polohy volantu a pedálů.

Ford GT

„Naše první inovace se neodehrála v laboratoři, ale na závodní dráze,“ říká Mark Fields, generál Ford Motor Company. Naráží na vítězství Henryho Forda v automobilovém závodě v roce 1901. Jeho úspěch tehdy inspiroval finančníky, aby do Fordovy společnosti vložili svoje prostředky.

„GT je jedním z nejméně dvanácti nových modelů Ford Performance, které budou uvedeny na trh do roku 2020. V rostoucí modelové řadě Ford Performance se zařadí po bok modelů jako Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R,“ slibuje Ford.



Témata: Ford


Nejčtenější

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

Tuningový sraz v Teplicích
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.