Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford: GT40 bude nejlepší oslavou

  15:40aktualizováno  15:40
Centrála Fordu z USA nedávno v Detroitu představila studii legendárního sporťáku GT40, která by svému originálu z let šedesátých jako z oka vypadla. Její budoucnost však byla tehdy velmi nejistá. Toto úterý, o 45 dní později, již současný šéf Bill Ford jednoznačně tvrdí, že se nejsilnější ford všech dob začne vyrábět. "Znáte lepší oslavu stoletého výročí firmy," ptá se Ford?

Původní dvousedadlové supersportovní kupé bylo opravdu úspěšné. V letech 1966 až 1969 vyhrálo závod 24 hodin Le Mans, čímž se stalo uznávané po celém světě. Podobné analogie by chtěli dosáhnout u Fordu i v současnosti. Výkonný ředitel sice explicitně nehovoří o ambicích nasazení do Le Mans, ale zařazení motoru s 500 koňskými silami mnohé naznačuje. Jde totiž o dosud nejsilnější agregát, který byl kdy u fordovek použit.

S výrobou nástupce GT40, jenž si s největší pravděpodobností toto číselné označení udrží, by se mělo začít ke konci letošního roku. První exempláře dostanou značně movití zájemci zhruba na počátku roku 2003. Nepůjde o žádnou velkosérii, podobně jako před čtyřiceti lety by se mělo vyrobit kolem stovky vozů.

Vůz sice povyroste o znatelných 46 centimetrů do délky a přibližně o decimetr se zvětší i výška, ale přesto by měl supersport striktně kopírovat tvary svého předchůdce. Snad to ani nejde vymyslet lépe, přeceňují roli veterána lidé z automobilky.

Úterní tisková konference, na které dostala GT40-ka zelenou, proběhla s nezvyklou pompou. Američané se totiž snaží bezchybně připravit na příští rok, kdy poslední člen z proslavené fordovské generace sfoukne pomyslný dort se sty svíčkami. První automobil této značky totiž vyjel před 100 lety.

Oslavy budou velkolepé, marketingové oddělení dokonce připravilo rozsáhlou reklamní kampaň zahrnující 60 televizních spotů. Na jednom z nich se například imaginárně setkali oba hlavní otcové společnosti: samotný Henry Ford a Harvey Firestone. Zdá se, že i 18-ti měsíční spor automobilky s dodavatelem pneumatik Firestone, je tak zažehnán. V reklamách se však objeví i Henry Ford II., současní zaměstnanci a dodavatelé.

Kampaň má ale i své kritiky. Zlí prorokové totiž upozorňují, že v podstatě není co slavit a připomínají opodstatněné spekulace ohledně antisemitských názorů Henryho Forda. Tato záležitost v poslední době zvedá v USA vlnu emocí.

Současný management však neponechá nic náhodě, kampaň zdá se bude nekompromisní. "Je to skvělá strategie spojit značku Ford s historií a rodinnou tradicí," tvrdí jeden ze současných šéfů David Cole. "Žádná jiná automobilka se nemůže o historii opřít tak jako naše společnost, která vždy v minulosti dbala na dobrou reputaci značky," nebojácně prohlašoval další manažerská hesla Cole.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.