Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford GT40 - legenda se vrací

  9:58aktualizováno  9:58
Milovníci klasických sportovních vozů zatají dech a běží hledat prasátko s úsporami. V obývacím pokoji pak budou , vedle Muchových tisků a modelů Eiffelovky, oprašovat nový Ford GT40. Ano je to tak, u Forda se rozhodli, že protentokrát nebudou pokoušet osud s novým modelem, který si žádá trh, namísto toho se chystají vsadit na klasiku, kterou žádají fanoušci značky, klasiky v novém kabátě.

Aby byl úspěch zaručen , sáhli do historie a rovnou po jednom ze svých nejúspěšnějších vozů - nebojte se nebudete závodit s replikou oblíbené "Lízinky" - Fordu T, přeci jenom natolik zase manažeři v Detroitu nejsou.  Objektem jejich marketingové strategie se protentokrát stal "supersporťák" z 60tých let - model GT40. Potěšení z jízdy vozem, který triumfoval v roce 1966 v Le Mans - obsadil první 3 místa, si tak v nejbližších letech budou moci vychutnat všichni fanoušci této 40 palců vysoké legendy (-proto číslovka 40 v označení vozu).  

Nová, moderní verze Fordu GT40 byla prezentována jako prototyp už delší dobu, její uvedení do seriové výroby je však překvapením.  Nejprve budou v průběhu roku 2003 vyrobeny 3 exempláře při příležitosti oslav století automobilky a zároveň i připomenutí již zmiňovaného triumfu v Le Mans. Od roku 2004 pak, bude z fabriky "Fordových závodů" vyjíždět 1000 kousků tohoto historizujícího klenotu na čtyřech kolech. Cena by, podle dostupných informací, neměla přesáhnout částku 150 tisíc dolarů/eur.

Zbývá tedy než dodat základní technické údaje - prototyp GT40  byl vybaven osmiválcem V8 o obsahu 5,2 litrů a výkonu 367kW (500koní), uvidíme jestli inženýři od Fordu v tomto ohledu vymyslí něco nového, žádné převratné změny však neočekávejme. Jediné o čem se  musí vedení Fordu v nejbližší době rozhodnout je otázka případného exportu GT40 za moře (do Evropy).

A ještě potěšující zpráva pro klienty dovozců Fordů: protože tato třešnička na dortu v nabídce Fordu nebude dostupná všech prodejců, budou si Vás nyní hýčkat - GT40 budou rozdělovány mezi prodejce podle úspěšnosti a podle spokojenosti zákazníků toho kterého dealera. - Co myslíte, který z nich by nechtěl ve svém autosalonu opečovávat tento kus americké automobilové historie.

A na závěr námět k diskuzi: Projekty tohoto ražení mají, dle mého mínění, nulový přínos pro další vývoj automobilů (-ano i "sporťák" je nakonec jen automobil jako každý jiný). Pouhé repliky, či varianty starých vozů, které nepřinášejí nic z hlediska designu, koncepce.................postrádají originalitu (vyjma ceny), bez inovací a nakonec i bez zapojení minimální dávky invence, jsou spíše přítěží. Neustálé ohlížení se do minulosti a potlačování tvořivosti svědčí spíše managerům automobilek, než automobilům samotným. Strach z neúspěchu nových a nekonvenčních tvarů je natolik limitující, že se dnes tvůrci automobilů omezují na variace na 100krát obehraná témeta.

- Co si o tomto názoru myslíte Vy?? Zahubí krásu "umění na čtyřech kolech" konzervativnost a strach z neúspěchu?? Nebo už nic novátorského od  automobilek neočekáváte?? - Pište své názory do diskuze následující za článkem, nebo na Frantisek.Dvorak@idnes.cz.

Ford GT40 - pohled zezadu

Ford GT40 - bílý

Ford GT40

Ford GT40 - interiér

Ford GT40 - kolo

Ford GT40 - modrý

Ford GT40

Ford GT40 - motor

Ford GT40 - zadní světlo

Ford GT40 - přední světlo

Ford GT40 - žlutý

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí nabídka ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.