Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Interceptor: 400 mustangů pije alkohol

aktualizováno 
Fordovi američtí designéři v současné době plodí jeden klenot za druhým a podle všeho jim zbývá ještě dost sil ke tvorbě impozantních konceptů. Nejnovějším počinem je více než pětimetrová limuzína Interceptor, blízká sériové výrobě.

Ford Interceptor | foto: Ford

Na detroitském autosalonu byla ve stánku s modrou "švestkou“ k vidění pravá Amerika.

Vedle futuristické studie Airstream, jakéhosi křížence stříbřitého autobusu Greyhound a typického vanu, se Ford pochlubil i obrovským svalnatým sedanem.

Více než pětimetrová studie (delší než sedmičkové BMW) je dynamicky střiženou odpovědí na úspěšný konkurenční model 300C. Američané zkrátka svých 65 mil za hodinu chtějí cestovat v co nejagresivněji vypadajících autech; u Fordu to pochopili už před čtyřmi lety, kdy po úchvatně elegantním Thunderbirdu postavili kryptoidní studii 427, které se dnešní Interceptor do značné míry podobá.

Na těchto vzhledově příbuzných modelech je pěkně vidět posun, který tradičně nestřídmá zámořská společnost prodělala pod dojmem zuřící ropné krize.

Zatímco showcar z roku 2003 ohromoval blahobytným sedmilitrovým desetiválcem o výkonu 590 koní, dnes se hraje na úplně jinou notu. Objemný motor zůstal; bez něj to zkrátka dosud nejde. Avšak osmiválec Cammer, převzatý z Mustangu GT a převrtaný na pětilitrový objem, se chlubí především ekologií a omezenou závislostí na ropných rafineriích.

Jezdí totiž na bioethanol E85, tedy klasický přírodní líh, přimísitelný do benzinu v libovolném poměru mezi 0 až 85 %, jehož spalování vede k daleko nižším emisím škodlivých látek při dokonce ještě lepší jízdní dynamice.

I přes důraz na ekologii není Interceptor žádný čajíček - 400 koní, ručně řazená šestistupňová převodovka a poháněná zadní pevná náprava se postarají o dostatek americké zábavy.

Stane se Mustang značkou?
Interceptor si z dvoudveřového Mustangu půjčil nejen motor, ale i podvozek a většinu mechanických dílů.

Toto na první pohled nelogické rozšiřování koňské rodiny s legendárním jménem má ale jeden důležitý důvod; vedení koncernu Ford vážně uvažuje o vytvoření samostatné značky Mustang, postavené na sportovním fleuru a doslova celosvětové známosti štíhlých kupé a kabrioletů, mj. díky čackému detektivovi Franku Bullittovi a jeho sanfranciskému leteckému dni.

S touto strategií už slaví úspěch konkurence, když se z označení jiné legendy jménem Corvette poznenáhlu a nenápadně vytratil přídomek Chevrolet. Lidová značka zkrátka stylovým vozům nesluší, zvlášť když mají ambice stát se lepším zbožím.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.