Ford Iosis Max

Ford Iosis Max | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Ford Iosis Max: ochutnávka nového focusu?

  • 18
Ženeva (Od zvláštních zpravodajů iDNES.cz) - Ford Focus už pomalu vyhlíží svého nástupce. Na autosalonu v západním cípu Švýcarska se představil koncept, který o podobě jeho pokračovatelů něco napovídá.

Úhlavní nepřítel Fordu Focus, VW Golf, vtrhl do Evropy na přelomu roku. Pánům od Fordu se určitě nechce přenechávat konkurenci nejdůležitější kategorii aut, ve které je na starém kontinentu největší nával. Do Ženevy tak automobilka přivezla koncept, který naznačuje, jak budou fordy blízké budoucnosti vypadat. Velikostí i načasováním odpovídá právě focusu.

Koncept, který v Ženevě popisují jako MAV (Multi Activity Vehicle), dostal atraktivní obal odvolávající se na fiestu.

Ford Iosis Max

Ford Iosis Max září do dáli výrazným žlutým lakováním a stojí na efektních devatenáctipalcových kolech.

Interiér nepůsobí moc pravděpodobně, ale o to víc se líbí. Čtyři sedadla hodná vesmírného korábu jako by visela ve vzduchu, jsou uchycena na mohutném středovém tunelu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Ford můžete koupit na www.automodul.cz

Dveře ani kapota se neotevírají konvenčně. Víko kufru je dvoudílné, zadní pár dveří se odsouvá vzad a zvedací víko motoru asi okoukali designéři na tuningových srazech. Autosalonovou libůstkou, jejíž cestu do sériové výroby brzdí technické problémy, je chybějící středový sloupek. Snižuje to totiž tuhost karoserie.

O pohyb konceptu se stará přeplňovaný přímovstřikový benzinový motor s objemem 1,6 litru z nové rodiny motorů Ecoboost. Dvouspojková převodovka Powershift hospodaří se 180 koni výkonu. Všechnu tuto techniku, doplněnou navíc o start-stop systém spořící palivo, najdeme ve fordech už příští rok.

Ford Iosis Max