Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford Ka: fešák udivuje ztrátou hodnoty

  16:26aktualizováno  16:26
Ford Ka se vstupem do letošní motoristické sezony překvapil. Zatímco ještě vloni držel na trhu ojetin tvrdošíjně ceny poměrně vysoko nad konkurencí, během roku se propadl o 30 tisíc až 40 tisíc korun. Čím to? "Příčin je víc," odpovídá Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Hlavně - i trh ojetin se nasytil, a kdo Forda Ka obvykle kvůli velmi nevšednímu designu a jisté exkluzivitě chtěl, ten už ho zpravidla má.
Ford Ka

Ford Ka - Udivuje ztrátou hodnoty | foto: AAA Auto Praha

A dál - po původním okouzlení, kterému propadly hlavně ženy a mladé rodiny, si zájemci všímají také nevýhod Ka. Uvědomují si, že má jen troje dveře a jen jednu volbu motoru, kterým je stárnoucí benzinová 1.3. To všechno dohromady vedlo k tomu, že v případě Fordu Ka skončilo někdy až nerozumné přeplácení." Jinými slovy - zákazníci, kteří se zajímají o extravagantní malý vůz, se zachovali jako už mnohokrát předtím a svou přízeň odvrátili k novější nevšednosti, v tomto případě konkrétně k Toyotě Yaris.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých automobilů Ford Ka 
můžete najít na serveru www.automodul.cz

Fordu Ka to však nevadí. Kromě toho, že cenou klesl do reálných mezí, patří i nadále k ojetinám, o něž je zájem. Důvody k tomu trvají. Vůz má výborné jízdní vlastnosti, díky kolům v rozích karoserie nabízí také relativně dost prostoru, na trhu je k mání i se zajímavou výbavou v podobě dvou airbagů, litých kol, serva řízení, vestavěného, a před zloději tudíž chráněného radiopřehrávače Ford...

Model Ka je jedním z mála malých aut, které ve světlometech využívají moderní čirou optiku. Poměrně dost Fordů Ka se do Česka dostalo po haváriích v západní Evropě, z čehož plyne jejich hlavní riziko: výjimkou nejsou nedokonalé karosářské opravy.

Za výhodu i nevýhodu lze považovat mocné plastové nárazníky kolem celého vozu, které sice při městském parkování a provozu zachytí mnohý menší šrám a ochrání lak, ovšem při výměnách a opravách jsou drahé. Servis Fordu patří k tomu nejlepšímu, co značky v Česku nabízejí, je však dražší a totéž platí o náhradních dílech.

Vůz je zatím natolik mladý, že na sebe ještě nestačil upozornit opravdu zásadními bolestmi. "Převzali jsme k prodeji také Fordy Ka s dvěma sty tisíci kilometry a kromě vybydleného interiéru neměly zvláštní problémy. Obvykle jen přední nápravy potřebovaly opravářský zásah, když byly vytlučené čepy a tlumiče," doplňuje Aleš Kužel.

Odborníci se však shodují, že i při zmíněných potížích u více jetých automobilů patří Ford Ka v kvalitě předních náprav k lepšímu standardu mezi malými vozy. O korozi zatím není řeč, v autobazarech si nevybavují nic zásadního, nač by - kromě kvality případné opravy havarované karoserie - měl kupec být zvlášť opatrný.

PLUSY
- kvalitní antikorozní ochrana
- hbitost a dobrá manévrovatelnost (s posilovačem řízení) v městském provozu
- dobrá využitelnost vnitřního prostoru
- bezpečnostní plasty proti šrámům při parkování
- zájem na trhu ojetin
- výborné jízdní vlastnosti
- možnost bohaté výbavy - nevšední design

MINUSY
- třídveřová karoserie
- k dispozici je jen stárnoucí benzinový motor 1.3
- motor není zvlášť ekonomický
- design podlehne rychleji módním trendům ve srovnání s konzervativními auty
- drahý servis a náhradní díly
- značná ztráta hodnoty v posledním roce
- riziko špatné opravy po havárii u vozů dovezených z cizi

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Ford Ka 1.3 v základním provedení a ročníku výroby 1998 stojí zhruba 175 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například rovněž třídveřové vozy Ford Fiesta 1.3 za 155 tisíc a jeho oblíbenější japonské dvojče Mazda 121 1.3 za 160 tisíc, Mitsubishi Colt 1.3 za 175 tisíc, Nissan Micra 1.3 za 155 tisíc, Opel Corsa 1.2 za 170 tisíc, Fiat Punto 1.2 za 150 tisíc, Peugeot 106 1.2 za 155 tisíc spolu s bratrem Citroënem Saxo 1.2 za 150 tisíc, Peugeot 206 1.1 za 225 tisíc, Renault Clio 1.2 za 180 tisíc, Toyota Yaris za 230 tisíc a Volkswagen Polo 1.0 za 175 tisíc korun. "Nejsem zastáncem malých vozů, nicméně kdybych si už měl z dané sestavy vybrat, vsadil bych asi na sice dražší, ale technicky pozoruhodnou Toyotu Yaris," sděluje svůj názor Aleš Kužel z pražského bazaru AAA Auto Praha. "U zákazníků je i při vyšší ceně rovněž velmi oblíbený Peugeot 206 stejně jako Volkswagen Polo s kvalitní technikou, leč konzervativním designem. V případě volby automobilu pro ženu však pořád vítězí Ford Ka."

Ford Ka
Orientační ceny jetých Fordů Ka v základním provedení:

Ročník cena (Kč)
1996 150 000
1997 160 000
1998 175 000
1999 210 000
2000 225 000

Příplatky:
klimatizace 10 000
litá kola 5000 - 7000
posilovač řízení 5000
vozy od roč. 2000 10 000 - 15 000

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Maserati GranTurismo MC
Maserati GranTurismo: deset let na krku a řádí jako zamlada

Nejlepší auta už tu byla, mrmlají občas tradicionalisté. Maserati to potvrzuje i popírá. Kupé granturismo a z něj odvozené grancabrio jsou na trhu už deset let...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.